با محوریت شناخت زندگی شهید «محسن حججی»؛

چهارمین همایش شناخت سیره و سبک زندگی شهدا برگزار شد

چهارمین همایش شهید شناسی با عنوان «حجت خدا» و با محوریت شناخت زندگی شهید «محسن حججی» در خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ - 14November 2017

چهارمین همایش شناخت سیره و سبک زندگی شهدا با محوریت زندگی «شهیدمدافع حرم محسن حججی»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، چهارمین همایش شهیدشناسی با عنوان «حجت خدا» و با محوریت شناخت زندگی شهید «محسن حججی» با حضور خانواده گران‌قدر این شهید والامقام در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد.

در این همایش سردار «اصحاب کریمی» از بازماندگان هشت سال دفاع مقدس، شهید حججی را نمونه بارزی از شهدای مخلص و بی ریا دانست و افزود: شهید حججی راه امام حسین (ع) را در پیش گرفت و به دست یزیدیان زمان به شهادت رسید.

سردار کریمی با اشاره به این‌که خون شهید حججی‌ها باعث فروریختن دیوار تبلیغات دروغین دشمنان شده است، اظهار داشت: امروز همه ما باید راه این شهیدان را ادامه دهیم و در مقابل ظالمان و یزیدیان زمان بایستیم.

در ادامه این مراسم، مادر شهید محسن حججی از خاطرات دوران کودکی و جوانی شهید سخن گفت و با بیان اینکه «آقا محسن» فرزند سوم ایشان و از کودکی عاشق اهل بیت (ع) بود، تصریح کرد: هشت - نه ساله بود که زیارت عاشورا و حدیث کساء می‌خواند و علاقه زیادی نیز به امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) داشت و در همین راه به شهادت رسید و امروز من به فرزندم افتخار می‌کنم.

وی افزود: فرزندم به دست ظالمان به شهادت رسید تا امروز در داخل کشور با داعشی‌ها نجنگیم و کشورمان در امنیت و آرامش باشد و من فرزندم را فدای حضرت زینب (س) و انقلاب کرده‌ام.

عموی شهید حججی نیز در این مراسم، با اشاره به این‌که محسن در اردوهای جهادی و مدرسه‌سازی و فرهنگ‌سازی در راستای اهل بیت (ع) قدم‌های خوبی برداشته است، اظهار داشت: محسن توجه ویژه‌ای به روستاهای محروم داشته و همیشه به‌صورت اردوهای جهادی حضور فعال داشته است و غیرت جوانمردی و آزادگی که محسن داشته در بیشتر جوانان ما وجود دارد.

وی افزود: محسن حججی افتخار نسل جوان شد و همان نسل‌هایی که دوران جنگ را درک نکرده بودند، امروز با شهادت حججی‌ها متوجه شدند که راه‌ شهدای دفاع مقدس ادامه دارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار