همایش نونهالان عاشورایی در رشت برگزار شد

هشتمین همایش نونهالان عاشورایی در مهدیه رشت برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ - 14November 2017
همایش نونهالان عاشورایی در رشت برگزار شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، هشتمین همایش نونهالان عاشورایی امروز همزمان با ایام دهه‌ پایانی ماه صفر و به‌همت موسسه رهپویان قرآن و عترت استان گیلان در مهدیه رشت برگزار شد.

عشق خالصانه و بی‌ریای کودکان حاضر در این مراسم به حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت رقیه (س) در نواهای «یا حسین» و «لبیک یا حسین» آنان که از عمق وجود برمی‌آمد هویدا بود.

مدیر کانون‌های فرهنگی قرآنی استان گیلان در این مراسم  با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: تقویت باورهای دینی کودکان به‌عنوان آینده‌سازان نظام‌ اسلامی از اهداف برگزاری این همایش است.

نادر حسینی با بیان اینکه 30 مجموعه فرهنگی، مذهبی و قرآنی شهرستان رشت در این همایش شرکت کرده‌اند عنوان داشت: 700 نفر از قرآن‌ آموزان این مراکز فرهنگی و مذهبی در سنین بین 3 تا 7 سال در این مراسم شرکت کرده‌اند.

قرائت دعای فرج توسط این نونهالان آن هم با خلوص و پاکی دل نشان می‌داد که منتظران خوبی برای حضرت بقیه‌الله (عج) در حال تربیت هستند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند آینده نظام اسلامی در دستان متولدان دهه 80 است.

اتحاد و انسجام این کودکان در یاری رساندن به یکدیگر و همکاری در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اجرای دکلمه و سرود نشان از تربیتی صحیح بر اساس باورهای دینی و ایرانی اسلامی می‌دهد.

در جامعه کنونی، ایجاد انسجام میان والدین با مفاهیم و ارزش‌های دینی و سپس منتقل کردن این باورها به نسل‌های آینده از اقدامات مهمی است که می‌تواند نویدبخش جامعه‌ای با ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر باشد.

تربیت کودکان بر اساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی از اقداماتی است که در طول تاریخ توسط پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت (ع) و پس از آنان علمای اسلام بارها و بارها مورد تاکید قرارگرفته است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار