مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

اسناد و مستندات امام خمینی (ره) در استان مرکزی جمع‌آوری می‌شود

«علی‌اکبر فراهانی» گفت: اسناد و مستندات امام راحل و همین‌طور خاندان ایشان، به منظور معرفی در بخش ویژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ - 15November 2017
اسناد و مستندات امام خمینی (ره) در استان مرکزی جمع‌آوری می‌شود
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «علی‌اکبر فراهانی» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشستی با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد «خمین»، با اشاره به لزوم جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به حضرت امام راحل و خاندان ایشان، اظهار داشت: استان مرکزی و به ویژه شهرستان خمین، مهد پرورش عالم کبیر و فرزانه‌ای همچون امام راحل است که پرداختن به ابعاد شخصیتی ایشان و معرفی به نسل‌های آینده، همواره یکی از ضرورت‌های مهم ما در استان مرکزی به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ما در جمع‌آوری اسناد و مستندات مربوط به شخصیت امام خمینی (ره) و همین‌طور خاندان ایشان، احساس دین و مسئولیتی است که نسبت به ایشان داریم که دارای اهمیت والایی است.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در فرماندهی دفاع مقدس، یکی از بخش‌های مهم ما در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، پرداختن به نقش مؤثر و معرفی فعالیت‌ها و اقدامات ایشان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی است که قرار است در یکی از گالری‌های موزه به صورت ویژه به آن پرداخته و در قالب سناریویی طرح چیدمان آن تدوین شود.

فراهانی گفت: نمایش اسناد و مستندات جمع‌آوری شده از امام خمینی (ره) و معرفی فعالیت‌های ایشان در راستای فرماندهی دفاع مقدس در قالب یکی از بخش‌های ویژه تعریف شده برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی، دیگر هدف مهم ما در جمع‌آوری این اسناد است.

ضرورت معرفی شخصیت امام راحل به نسل‌های آینده 

حجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» رئیس دایره و کارشناس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به روحیه آرمان‌خواهی حضرت امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیت وارسته‌ای بودند که با روحیه طلبگی و آرمان‌خواهی که داشتند، توانستند کشتی انقلاب را به ساحل امن آرامش هدایت کنند و با رهبری با صلابت خود توانستند نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کنند.

وی ادامه داد: معرفی و شناسندن ابعاد شخصیتی ایشان و فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار آن حضرت در جریان انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، همواره یکی از ضرورت‌های مهم در فعالیت‌های فرهنگی ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار