نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

عربستان بیشتر از مجموع داعش، القاعده و النصره کودک می‌کشد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: حضور عربستان به عنوان شریک جنگ علیه تروریسم مایه تمسخر حقوق بشر و انسانیت است. عربستان بیشتر از مجموع داعش، القاعده و النصره کودک می‌کشد.
کد خبر: ۲۶۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ - 15November 2017
عربستان بیشتر از مجموع داعش، القاعده و النصره کودک می‌کشدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جلسه تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی در کمیته سوم حقوق بشر سازمان ملل، از عربستان به دلیل نقض فاحش حقوق بشر انتقاد کرد.

اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود در این کمیته افزود؛ عربستان سعودی بیشتر از مجموع القاعده، داعش و جبهه النصره در جهان در یمن کودک کشی می‌کند.

وی تاکید کرد که حضور رژیم سعودی به عنوان یک شریک جنگ علیه تروریسم مایه تمسخر حقوق بشر، انسانیت و عدالت و صلح است.

نماینده ایران ادامه داد: به نظر می رسد این موضوع برای کشورهای دیگر هم صادق باشد، آن هایی که بر دیگران تمرکز می کنند، در دیدن نقض حقوقی که جلوی چشمانشان رخ می دهد، درمانده هستند.

وی همچنین گفت که عربستان سعودی یک قاتل بد کودکان است که چندی پیش به یک قاتل خوب کودکان ترفیع درجه یافته و کودکان بی شماری را در یمن به قتل رسانده که از مجموع کشتار القاعده، داعش و النصره بیشتر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود؛ صرف میلیاردها دلار برای خرید سلاح های زیبا و پروپاگاندای غربی نمی تواند چهره واقعی عربستان را پنهان کند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه‌ای را علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» به تصویب رساند.

این قطعنامه با 83 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 68 رأی ممتنع به تصویب رسید.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی در زمینه نقض حقوق بشر را رد و مخالفت خود را با هر گونه بهره‌برداری ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق بشر اعلام کرده است.

انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی مثبت دادند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها