رحمانی‌فضلی در صحن مجلس:

7 شهرستان و 1900 روستای استان کرمانشاه بر اثر وقوع زلزله آسیب‌ دیده‌اند

وزیر کشور گفت: در زلزله استان کرمانشاه هفت شهرستان و حدود هزار و 900 روستا آسیب‌ دیده‌اند و آمار جان‌باختگان تاکنون 432 نفر است.
کد خبر: ۲۶۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ - 15November 2017
۷ شهرستان و ۱۹۰۰ روستای استان کرمانشاه از زلزله آسیب دیده‌اندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: زمین‌لرزه یکشنبه شب معادل 7.3 ریشتر و در عمق 11 کیلومتری زمین اتفاق افتاده و از زمان وقوع اولیه آن، ستاد مدیریت بحران کشور تشکیل جلسه داد و تا صبح، تمام هماهنگی‌های لازم برای بسیج امکانات صورت گرفت.


وی با یادآوری اینکه در ساعات اولیه، امکان پرواز بالگردها نبوده، جاده‌ بسته بوده و مخابرات نیز مختل شده بود، افزود: به محض طلوع آفتاب، 19 فروند بالگرد برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

وزیر کشور آمار جانباختگان این زمین‌لرزه را تاکنون 432 نفر و آمار مجروحان را حدود ه هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آسیب در شهرستان سرپل‌ذهاب بوده است.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه حادثه به دلیل التهاب مردم و قطعی آب، برق و گاز، روند توزیع امکانات مناسب نبوده است.

وی افزود: در این حادثه 7 شهرستان و حدود 1900 روستا آسیب دیده‌اند؛ با تقسیم کار صورت گرفته، امدادرسانی در شهرها به ارتش واگذار شد و در روستاها به سپاه پاسداران، سایر دستگاه‌ها نیز در حوزه مسئولیت خودشان مأمور شده‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: از صبح فردای حادثه تا آخر شب توانستیم حدود 80 درصد گاز و برق مناطق حادثه‌دیده را وصل کنیم و تا الان نیز این میزان به 95 درصد رسیده است.

رحمانی‌فضلی از تخریب یا آسیب جدی 19 هزار خانه در این حادثه خبر داد و گفت: بیش از 36 هزار تخته چادر توسط هلال‌احمر توزیع شده و سپاه و ارتش نیز در این رابطه کمک کرده‌اند.

وی درباره وضعیت امنیتی و انتظامی منطقه حادثه‌دیده نیز تأکید کرد: در این رابطه هیچ مشکلی نداریم و گزارش خاصی هم از سرقت نبوده و فقط در برخی مسیرها امکانات را متوقف و توزیع کرده‌اند و آنچه که در رسانه‌ها تحت عنوان «راهزنی» مطرح شده، اصلاً صحت ندارد و در شأن مردم شریف و شهیدپرور آن منطقه نیست.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار