فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع):

یادواره «شهدای شرق اصفهان» همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) گفت: یادواره «شهدای شرق اصفهان» به مدت دو روز در هفته بسیج در شهرستان هرند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 15November 2017
یادواره شهدای لاله‌های شرق اصفهان همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، سرهنگ «حسن عجمی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) از سال 42 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 57 انقلاب به پیروزی رسید، در آن زمان امام (ره) متوجه استفاده از ظرفیت مردمی شدند و بسیج مستضعفین را ایجاد کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با اشاره به فعالیت بسیج در خنثی کردن توتطه دشمنان گفت: بسیج از ابتدا هر کجا که نیاز بوده در توطئهها حضور یافته و آن را خنثی کرده است زمانی که آمریکا به واسطه عراق به کشور ما حمله کرد نیروهای بسیجی بسیاری در میدان نبرد شرکت کردند و توانستند این مرز و بوم را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه عمل کردن به سخنان رهبری اولین ارگان فعال بسیج مردمی است، ادامه داد: بصیرت‌افزایی جامعه و نقش‌آفرینی برای اصلاح معضلات اجتماعی و تعالی محلات، رفع محرومیت از کشور، برگزاری اردوهای طرح هجرت و گروههای جهادی، کمک به امنیت جامعه با اجرای طرح بسیجهای محله‌محور از دیگر فعالیتهای بسیج مستضعفین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با اشاره به برنامههای هفته بسیج امسال گفت: به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدای لالههای شرق شهرستان در دو روز برگزار میشود و بنا بر این است که هر سال در یکی از شهرستانهای اصفهان انجام شود که سال گذشته در اژیه و امسال در هرند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای لالههای شرق در روزهای 4 و 5 آذر ماه برگزار میشود، افزود: در شرق اصفهان 1هزار شهید وجود دارند که طی این یادواره از خانواده آنها تجلیل میشود همچنین خانواده شهدای مدافع حرم شرق استان شهید محمد کامران و شهید محمود شفیعی حضور خواهند داشت.

عجمی بیان کرد: این یادواره در دو روز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و حضور 10 هزار نفر پیش بینی شده همچنین وسیله ایاب و ذهاب و دیگر امکانات لازم مهمانان نیز تهیه شده است.

وی از خانواده شهید حججی، صابر خراسانی، سید رضا نریمانی، حجت‌الاسلام مومن به عنوان مهمانان برنامه نام برد و گفت: یادواره شهدا با توجه به جنگ نرم دشمن برای تقویت روحیه جهادی و شهادت طلبی جوانان بسیار حایز اهمیت است به این دلیل کمیتههای مختلف برای اجرای بهتر برنامه برنامه ریزی شدهاند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با اشاره به تدوین کتاب برای شهدای شرق اصفهان اظهار داشت: کمیته نشر و اثرات شهدای یادواره تشکیل شده و درحال جمع آوری اطلاعات خانواده شهدا و ایثارگران است اما به دلیل پراکندگی بخشها و تعداد بالای شهدا نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی درباره اقدامات بسیج در فضای مجازی گفت: نرم افزار سروش و یک شبکه ارتباطاتی در سپاه ایجاد شده تا از آن استفاده شود و جایگزین فضاهای مجازی با لیدرهای خارج از کشور شود.

عجمی خاطر نشان کرد: در هفته بسیج برنامههای دیگری چون دیدار با خانواده شهدا، برنامههای ورزشی و معنوی، اقدامات کمک کننده به تولید داخلی کشور و اقتصاد مقاومتی و مسجد محوری اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با بیان اینکه حدود 100 عنوان برنامه در هفته بسیج انجام میشود، بیان کرد: نمایشگاهی با غرفه مدافعان حرم، نماز، استکبار ستیزی، فضای مجازی، معرفی صنایع موشکی، حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی اسلامی، گردشگری در شرق اصفهان و ... در حاشیه یادواره برگزار میشود.

وی با اشاره به کمکهای بسیج ناحیه امام علی (ع) به مردم زلزله زده غرب کشور ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه گفت: در بخشهای مختلف کمکهای مردمی دریافت شده و اکنون دو کامیون برای اعزام به مناطق آماده است که از طریق سپاه به کرمانشاه ارسال میشود.

عجمی افزود: مسئول بسیج سازندگی نیز در آنجا حضور دارد و طبق درخواست وی و برحسب نیاز منطقه در حال حاضر اقلام مورد نیاز ارسال خواهد شد و بعداً برای ساخت مسکنهای این عزیزان از طرفیت فعالان بسیجی در قالب اردوهای جهادی استفاده میشود.

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر ولایت» تصریح کرد: تکریم خانواده شهدا با محوریت پاسداران سپاه، مسئولان و بسیجیان در قالب طرح مهر ولایت درحال انجام است و اکنون نیز میان دستگاههای مختلف وحدت و انسجامی ایجاد شده که بهتر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار