فلاحت‌پیشه به دفاع پرس خبر داد؛

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق تخریب‌شده کرمانشاه

نماینده مجلس شورای اسلامی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق تخریب‌شده به استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 16November 2017

ی«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق حادثه‌دیده حضور فعال دارند، اظهار داشت: تمام مناطق آسیب‌دیده از امنیت خوبی برخوردار هستند و از قوه قضائیه و دادستانی نیز به خاطر نقش اثر گذارشان در برابر بروز سوءاستفاده‌های احتمالی تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی کمک‌های دولت اعم از وام و مساعدت‌های بلاعوض را عامل دلگرمی مردم آسیب‌دیده برشمرد و افزود: حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق تخریب‌شده به استان کرمانشاه اختصاص داده شد و امیدوار هستیم یک ردیف خاص برای بازسازی در بودجه سال آینده نیز از سوی دولت به تصویب برسد.

 این نماینده مجلس، زلزله استان کرمانشاه را تجلی‌گر وحدت و غیرت مردم دانست و گفت: مسئولانی که خود در صحنه حضور داشتند شاهد شور حسینی و همت مردم بودند که چگونه از تمام نقاط کشور کمک‌های خود را برای مردم زلزله‌زده استان ارسال می‌کردند؛ مسئولین باید قدردان مردم باشند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به سیاست دولت مبنی بر این که اسکان دائم هرچه سریع‌تر جایگزین اسکان‌های موقت شود، تصریح کرد: در اکثر مناطق چادرها برپا شده اما با توجه به برودت هوا در نظر داریم که با کمک‌ها و تسهیلات بلاعوض دولت هرچه سریع‌تر اسکان‌های موقت به اسکان‌های دائم تبدیل شود و بتوانیم با استفاده از کمک های دولت خانه‌ها را بازسازی کنیم.

نماینده خانه ملت در پایان با اشاره به این که در استان کرمانشاه مناطق گسترده و فضا برای مانور باز بود، خاطرنشان کرد: تهران به‌عنوان پایتخت با این جمعیت کلان و تراکم کم در برابر این چنین حوادث بحرانی به هیچ‌وجه قابل استقامت نیست و باید تدابیری اندیشیده شود؛ چرا‌که فاجعه‌ای عمیق پیش خواهد آمد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار