یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود

یادواره شهدای دانشجوی استان یکم آذرماه در راستای برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ - 15November 2017
یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی و دبیر کل شورای سیاست گذاری کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان در جلسه هماهنگی کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان که  با محوریت برگزاری یادواره شهدای دانشجو در محل ستاد کنگره برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه غم‌انگیز زلزله غرب کشور گفت: یکی از بهترین دستاوردهای کنگره و یادواره های شهدا همین مقالات علمی است که بدون شک با حفظ و چاپ آنها آثار ارزشمندی به یادگار خواهد ماند.

سردار خرم با اشاره به جایگاه والای شهدا و لزوم  زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگمردان درجامعه گفت: شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند وامروز باید بیش از پیش روحیه ایثار و شهادت و پیشگام بودن دانشجویان در عرصه دفاع در فضای علمی و دانشگاه‌ها جاری و ساری باشد.

رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی و رئیس شورای سیاست گذاری کمیته شهرستان‌های کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای دانشجو و دانش آموز گفت: امنیت، آرامش، عزت و اقتدار امروز مرهون خون جوانان و نوجوانانی است که در مسیر تعالی کشور قدم برداشتند.

وی افزود: امروز فرهنگ ایثار و شهادت در نسل سوم و چهارم انقلاب نهادینه‌ شده است و وظیفه همه ما شناساندن هرچه بیشتر اهداف و سیره شهدا به این نسل جوان جامعه است.

رادفر ضمن تسلیت حادثه زلزله غرب کشور از همدلی و همراهی بسیار خوب مردم استان برای کمک به زلزله‌زدگان این مناطق افزود: با اهدای هدایا و کمک‌های مردم نوع دوست آذربایجان غربی  صبح امروز ۹۰ دستگاه تریلی و کامیون کمک‌های استان آذربایجان‌ غربی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، راهی شد.

عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و رئیس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان‌ غربی هم گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 50 مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه همایش علمی کنگره ملی 12 هزار شهید استان  ارسال شده که داوری شده و در روز همایش مقالات برتر ارائه و تجلیل خواهند شد.

 وی با اشاره به نقش شهدای دانشجو در تحقق و حفظ  آرمان‌های انقلاب و نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: آذربایجان غربی 90 شهید والا مقام از قشر دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، شهدا و ایثارگران تربیت‌ یافته و آموزش‌ دیده معلم بزرگ مکتب عاشورا هستند و امروز این عزت و بزرگی را که داریم به‌ واسطه خون شهدا است و وظیفه تک‌تک ما این است که با تعلیم و تذهیب صحیح به همراه علم‌اندوزی و حرکت صحیح در مسیر آرمان‌های انقلاب و شهدا هرلحظه بر اقتدار، عزت، بزرگی و پیشرفت کشور بیفزاییم. 

منبع: ایسنا 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار