مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان:

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس کرمان بزرگترین منبع در این حوزه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس کرمان با بیش از 12 هزار جلد کتاب در استان به عنوان بزرگترین منبع در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 17November 2017
کتابخانه تخصصی دفاع مقدس کرمان، در کشور کم نظیر است«محمدجواد حسین‌زاده» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان اظهار داشت: بیش از 500 عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در کرمان در حال انجام است که می‌توان به برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سراسر استان، قصه‌خوانی، تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب، رونمایی از کتاب‌، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 130 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند، گفت: بیش از یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب در 132 باب کتابخانه‌ در سراسر استان تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: بیش از 65 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد که به ازای هر 20 هزار نفر یک باب کتابخانه در نظر گرفته شده است.

حسین‌زاده در ادامه به بیان برنامه‌های اجرا شده در حوزه دفاع مقدس پرداخت و گفت: این نهاد ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه انجام داده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری شب شعر مدافعان حرم که در این برنامه بیش از 30 نفر از خانواده معظم شهدای مدافع حرم توسط این نهاد تجلیل شدند، اشاره کرد.

وی همچنین گفت: کتاب «کریمانه » که مربوط به خاطرات خانواده شهدایی که رهبر معظم انقلاب در سال 1384 در کرمان با آنها دیدار کردند با همکاری این نهاد، خاطرات جمع‌آوری و به چاپ رسید و نیز کتاب‌های دفاع مقدس با برگزاری نشست‌های کتابخوان معرفی شده‌اند که این نشست‌ها با حضور نویسنده کتاب و خانواده‌‌های شهدا انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی کرمان گفت: این کتابخانه که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تجهیز شده است، بیش از 12 هزار جلد که شامل 6 هزار عنوان می‌باشد که در استان این کتابخانه به عنوان بزرگترین منبع درحوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمونه این کتابخانه در دانشگاه‌ها و شهرستان‌های استان نیز وجود دارد، افزود: کار بسیاز خوبی که در کتابخانه‌های سراسر استان انجام شده، این است که کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در هر کتابخانه در بخشی مستقل چیدمان شده‌اند و همچنین در کنار آن یک نمایشگاه کوچک دفاع مقدس از عکس‌های شهدا نیز طراحی شده که جوانان با علاقه و شور به این قسمت مراجعه می‌کنند و کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و استفاده می‌نمایند.

حسین‌زاده گفت: یکی از وظایف دستگاه‌ها ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور است و با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها به خصوص کتاب‌های حوزه دفاع مقدس که جوانان امروز ما با خواندن این کتاب‌ها به راحتی می‌توانند با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار کنند و یک الگویی بسیار مناسب برای زندگی خود انتخاب کنند.

وی گفت: امروز اگر فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در جامعه ترویج شود و مردم با سیره و منش شهدا، وصیتنامه‌ها و سفارش‌های آنها آشنا شوند و در زندگی خود به کار ببندند و الگوبرداری کنند، خیلی از مشکلات جامعه ما حل شدنی می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها