جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با حضور وزیر دفاع برگزار شد

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 16November 2017

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان امروز با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن پیامبر اعظم (ع) برگزار شد.

«اسدالله درویش‌امیری» استاندار زنجان در این جلسه اظهار داشت: محور اصلی توسعه استان بر اساس پنج برنامه اجرا شده در کشور و استان و آنچه که در برنامه ششم دیده شده، صنعت، معدن و کشاورزی و خدمات است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال استان را نیز سه بخش «صنعت و معدن»، «کشاورزی» و «خدمات» پر کرده است، گفت: در حال حاضر 31.8 درصد از اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن، 31.5 درصد کشاورزی و 36.5 درصد بخش خدمات است.

درویش‌امیری افزود: سال قبل در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی استان رتبه چهارم را کسب و در سرمایه‌گذاری خارجی نیز جزو پنج استان برتر هستیم.

وی در ادامه درآمد استان را در سال جاری 731 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 359 میلیارد تومان وصول شده است.

درویش‌امیری تعداد دستگاه‌های اصلی فعال در بخش عمرانی استان را 15 مورد اعلام کرد و گفت: از محل پروژه‌های عمرانی 653 میلیارد تومان به پیمان‌کاران بدهکاریم.

وی با اشاره به اینکه فقط در بخش آب 168 میلیارد تومان بدهی داریم، افزود: برای تکمیل نیز 3 هزار و 654 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این مبلغ با تورم امسال اعلام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رونق کسب و کار و رشد اقتصادی گفت: در این زمینه نیز تلاش‌های بسیاری برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شده است که 6 واحد با این اقدامات فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌اند.

درویش‌امیری با بیان اینکه برای رونق کسب و کار و تولید و ایجاد اشتغال در تلاش هستیم که سرمایه در گردش و سرمایه تولید بخش صنعت از طریق منابع بانکی تامین شود، تا خللی در این باره ایجاد نشود، گفت: محور دیگری که در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‌‎شود، حل و فصل اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های نظیر تامین اجتماعی، امور مالیاتی و ... است.

وی با بیان اینکه سال قبل از محل طرح رونق 276 میلیارد تومان به واحدهای تسهیلات پرداخت شده است، گفت: میزان پرداخت مستقیم از طریق بانک‌ها 97 میلیارد تومان و 572 میلیارد تومان نیز به واحدهای بزرگ تسهیلات پرداخت شده که در مجموع سال قبل بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بوده است.

استاندار زنجان گفت: امسال 53 میلیارد تومان تقسیط مالیاتی، 33 میلیارد و 700 میلیون تومان بخشودگی مالیاتی برای بیش از 4 هزار مودی مالیاتی اعمال شده است.

درویش‌امیری در ادامه گزارشی از میزان صادرات نیز ارائه کرد و گفت: امسال 173 میلیون دلار صادرات در سال جاری انجام شده است، که سال قبل 91 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: صادرات از مبداء تولید استان 235 میلیون دلار بوده که در سال قبل 168 میلیون دلار بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سهم استان از صادرات کشور تا قبل از سال جاری 85 صدم درصد بود، گفت: امروز این میزان به 1.26 درصد افزایش پیداکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار