قائم مقام صدا و سیمای مازندران:

ارتقای آگاهی برای توسعه فرهنگ وقف وظیفه رسانه است

قائم‌ مقام صدا و سیمای مازندران یکی از راه‌کارهای ایجاد عدالت اقتصادی را توسعه وقف دانست و گفت: اولین وظیفه رسانه توسعه آگاهی برای پیشرفت فرهنگ وقف و افزایش جذب مشارکت وقف است.
کد خبر: ۲۶۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ - 16November 2017
ارتقای آگاهی برای توسعه فرهنگ وقف وظیفه رسانه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «محمد صمدی» قائم مقام صدا و سیمای مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبرنگاران با مدیرکل اوقاف مازندران که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۴۰ آیه از قرآن دلالت بر وقف دارند.

وی این امر را دلیل اهمیت وقف برشمرد و افزود: وقف از مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام و انفاقی عاری از منت و احسانی به دور از تحقیر شخصیت دیگران است.

قائم مقام صدا و سیمای استان مازندران با بیان اینکه کسی که اموال خود را وقف می‌کند، در توسعه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی جامعه سهم دارد، افزود: دو مطلوب در نهاد واقف وجود دارد؛ یکی بخشش و ایثار و دیگری لذت و نتیجه عملی که واقف می‌بیند.

صمدی ادامه داد: هدف اساسی نظام اسلامی از جمله نظام اقتصادی اسلام، تقرب الهی است و قرآن هم در موارد مختلف از انفاق مالی به‌عنوان جهاد مالی در کنار جهاد نفس یاد کرده است.

وی با بیان اینکه شواهد تاریخی بیانگر آن است که وقف در محورهای مختلف نقش ایفا کرده و بسیار تاثیرگذار بوده،  اذعان کرد: اگر بتوان این امر را با اطلاع‌رسانی توسعه داد، می‌توان با وقف بخشی از اموال افراد، در بخش اقتصای کمک کار بود.

صمدی یکی از افتخارات فرهنگ غنی اسلام را وقف برشمرد و افزود: وقف یکی از اهرم‌های اعتقادی و اقتصادی است و با ترویج آن بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و درمانی مرتفع می‌شود و از این رو، وظیفه داریم در ترغیب مردم به حوزه وقف تلاش کنیم.

قائم‌ مقام صدا و سیمای مازندران بر فرهنگ‌سازی رسانه در حیطه وقف و افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه تأکید کرد و گفت: این امر موجب ایجاد واکنش، اعتمادسازی و رفع برخی مشکلات مردم در حوزه اقتصادی خواهد شد.

وی یکی از راه‌کارهای ایجاد عدالت اقتصادی را توسعه وقف دانست و افزود: اولین وظیفه رسانه توسعه آگاهی برای پیشرفت فرهنگ وقف و افزایش جذب مشارکت وقف است.

صمدی با شاره به زمان‌بر بودن کار فرهنگی در جامعه، از جمله راهکارها برای احیای و توسعه وقف در رسانه‌ها را تبیین و مشخص کردن جایگاه وقف توسط رسانه‌ها برای مردم، بیان پاداش‌های معنوی متعدد برای آن، بهره‌گیری از روش‌های اثرگذار در ثبت وقف جدید دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار