مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو:

آب و برق شهرهای زلزله‌زده برقرار است/ ۲۰ روستا هنوز برق ندارند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو با تأکید بر اینکه آب و برق مناطق شهری زلزله‌زده وصل شده است، گفت: هنوز ۲۰ روستا مشکل برق دارند که مشکل آنها نیز تا فردا صبح مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ - 16November 2017
آب و برق شهرهای زلزله‌زده برقرار است/ ۲۰ روستا هنوز برق ندارند
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «میثم جعفرزاده» در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که آب و برق تمام نقاط شهری زلزله‌زده وصل شده است، اظهار داشت: مشکل آب و برق مناطق سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی مرتفع شده است؛ بنا بر این چون پس‌لرزه‌ها ادامه دارد، نمی‌توان از مردم درخواست کرد که در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند.

وی ادامه داد: به هر حال انشعاب آب برخی از واحدهای مسکونی به علت اینکه بعد از زلزله احتمال شکستگی دارد، نمی‌توانیم آب شرب را در شبکه جریان دهیم؛ چراکه احتمال اینکه با نشت آب پی ساختمان‌ها از بین برود وجود دارد.

جعفرزاده گفت: 20 روستا هنوز مشکل قطعی برق دارند که با همت تیم‌های عملیاتی تا فردا صبح مشکل این روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو با اشاره به اینکه برخی از روستاها 100 درصد تخریب شده‌اند، گفت: برخی از واحدهای مسکونی در روستاها به علت تخریب زیاد مردم در آنها قادر به سکونت نیستند؛ بنا بر این در کمپ‌ها و چادرها زندگی می‌کنند که برای این افراد نیز روشنایی سیار تعبیه کرده‌ایم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت آبرسانی نیز 151 روستا که تخریب بالایی داشتند تا حدودی وضعیت آبرسانی عادی شده است، بنابراین به لحاظ تأمین آب اضطراری با استقرار تانکرهای آبرسانی مشکلی نداریم.

به گفته وی پنج چاه آب به لحاظ برقرسانی مشکل داشتند که مشکل آنها نیز به زودی رفع و آب پایدار تأمین خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها