نقطه قوت بشار اسد در جنگ؛

هراس آمریکا از نیروی هوایی سوریه / اهداف راهبردی تهاجم نظامی آمریکا

آمریکایی ها قصد دارند برای حمایت از تروریست های حاضر در سوریه زیرساخت های نظامی این کشور را با استفاده از حمله نظامی محدود هوایی، مثال آنچه در لیبی انجام شد، مورد حمله قرار دهند.
کد خبر: ۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۸ - 03September 2013

هراس آمریکا از نیروی هوایی سوریه / اهداف راهبردی تهاجم نظامی آمریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مفسران بین الملل مساله تهاجم نظامی آمریکا علیه سوریه را به طرق گوناگون تفسیر می کنند. اما عمده کارشناسان بین الملل بر روی گزینه حمله هوایی آمریکا به تاسیسات و زیرساخت های سوریه اتفاق نظر دارند. آمریکایی ها بیش از هر چیز می دانند که برای ساقط کردن حکومت بشار اسد باید در ابتدا نیروی های سوریه موسوم به " نیروهای مسلح عربی سوریه " را ساقط کنند.

از همین روست که بخش مهمی از نقشه احتمالی حمله آمریکا به سوریه معطوف به فرودگاه های نظامی و غیر نظامی این کشور است. مهمترین فرودگاه های نظامی و غیرنظامی در برخی از شهرهای سوریه که احتمال می رود مورد حمله قرار بگیرند در این نقشه ذکر شده است که از مهمترین آنها می توان به فرودگاه های «الضمیر»،«القصیر» ، «دیرالزور»، «الطبقه» و «الاذقیه» اشاره کرد.

سوریه با توجه به ارتباطات فعالی که با روسیه ازدیرباز داشته، توانسته است نیروی هوای خود را به انواع جنگنده ها و موشک ها روز دنیا مجهز کند. تجهیز نیروی هوایی سوریه بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد و تا به امروز این روند ادامه داشته است. اخبار و اطلاعاتی که در زمینه میزان هواپیماهای جنگده سوری در دست است نشان می دهد که نیروی هوایی این کشور از قدرت مطلوبی برخوردار است و سوریه یکی از مجهز ترین و قدرتمندترین نیروی هوایی منطقه را دارا می باشد.

حضور ناو هواپیمابر هسته ای "نیمیتز" به دریای سرخ برای شرکت در حمله احتمالی به سوریه نیز در همین زمینه قلمداد می شود.

ناو هواپیمابر "نیمیتز" با هدف کمک به عملیات نیروهای امریکایی در افغانستان، در اقیانوس هند مستقر بود، اما با توجه به استقرار ناو هواپیمابر "هری ترومن" به جای آن، قرار بود با حرکت به طرف آسیای شرقی به بندر "اورت" واشنگتن بازگردد.

به نظر می رسد آمریکایی ها با توجه به این موارد قصد دارند برای حمایت از تروریست های حاضر در سوریه زیرساخت های نظامی این کشور را با استفاده از حمله نظامی محدود هوایی، مثال آنچه در لیبی انجام شد، مورد حمله قرار دهند.
 

نظر شما
پربیننده ها