امیر تقی‌خانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ارسال 300 تُن از انواع نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده توسط نهاجا/ ارتش با افتخار به ملت شریف ایران خدمت می‌کند

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی با اعلام این خبر که تاکنون 300 تُن از انواع نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده توسط نهاجا به غرب کشور ارسال شده است، گفت: ارتش با افتخار به ملت شریف ایران خدمت می‌کند.
کد خبر: ۲۶۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ - 16November 2017
ارسال 300 تُن از انواع نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده توسط نهاجا/ ارتش با افتخار به ملت شریف ایران خدمت می‌کند

امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص ارسال نیازمندی‌های مردم مناطق زلزله‌زده غرب کشور توسط ارتش اظهار داشت: تاکنون حدود 300 تُن از انواع نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده به ویژه چادر، آب، پتو و دارو به منطقه غرب کشور ارسال شده است.

وی افزود: ارسال این محموله‌ها توسط هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از پایگاه‌هایی هوایی مهرآباد، اصفهان، شیراز و کیش صورت گرفته است.

امیر تقی خانی با بیان اینکه ارسال این محموله طی چند روز گذشته و در چندین نوبت با هواپیماهای 707، 747، ایلوشین و سی 130 انجام شده است، گفت: برخی از این هواپیماها تخت حمل مجروح نیز به همراه داشتند که طی بازگشت و در 2 سورتی پرواز 100 نفر مجروح را به تهران منتقل کردند که برخی از آنان در بیمارستان نیروی هوایی ارتش بستری شدند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: برای ساماندهی در توزیع نیازمندی‌ها نیز پس از این که اقلام به فرودگاه کرمانشاه منتقل شدند، ابتدا به پادگان ارتش در اسلام آباد غرب برده و از آنجا به تیپ‌های نیروی زمینی انتقال یافتند تا بنابر تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، توزیع شوند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش علاوه بر توزیع این اقلام در شهرها با استفاده از توان بالگردی، اقلام مورد نیاز بسیاری را نیز به روستاهای صعب العبور منتقل کرده است.

امیر تقی خانی عنوان کرد: اغلب این محموله‌ها اهدایی مردم عزیزمان به زلزله‌زدگان است که بخشی از این اهدایی‌ها را کارکنان و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین کرده‌اند. همچنین بنا بر دستور امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخشی از اقلام مورد نیاز توسط نیروهای چهارگانه ارتش خریداری و ارسال شد که به طور مثال می‌توان به خرید دارو به ارزش 2 میلیارد ریال، 2 هزار تخته چادر و 30 هزار بطری آب معدنی اشاره کرد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: علاوه بر حضور موثر نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده و خدمت‌رسانی در حوزه‌های مهندسی، بهداشتی، درمانی و حمل و نقل به وسیله خودروها و بالگردها، نیروهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش در غرب کشور و نیروی دریایی ارتش نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت است، این می‌باشد که ارتش ماموریت خود را که همان دفاع از کیان و مردم است را انجام می‌دهد و انجام این ماموریت را وظیفه خود می‌داند و بر انجام این وظیفه می‌بالد. بنابراین ما با عشق و علاقه به کار خود ادامه می‌دهیم و ارسال نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده به غرب کشور کماکان ادامه دارد.

امیر تقی خانی در ادامه با اشاره به همکاری ارتش با هلال احمر در جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: سیل کمک‌های مردمی اعجاب‌آور است و مردم مانند سال‌های دوران دفاع مقدس و مانند تمامی بحران‌هایی که در این کشور رخ داده است، حضور چشم‌گیری در صحنه دارند که نمونه آن تماس‌های بی‌شماری است که با همکاران بنده صورت می‌گیرد تا کمک‌های خود را به دست مردم نیازمند برسانند. ضمن اینکه بسیاری از مردم کمک‌های خود را به مهرآباد می‌آورند که خواهش ما از این مردم بزرگوار این است که این کمک‌ها را ابتدا به هلال احمر بفرستند تا پس از تفکیک و دسته‌بندی برای بارگیری و ارسال آماده شود.

سخنگوی ارتش گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز ارتش از نخستین لحظات وقوع این حادثه در منطقه حضور داشتند و کماکان نیز حضور دارند تا به مردم کمک‌رسانی کنند و خوشحالیم که می‌توانیم بخشی از آلام مردم را التیام بخشیم.

وی همچنین بیان کرد: ان‌شاالله که دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در کشور نباشیم اما آن چیزی که در این چند روز در کشور مشاهده کردیم، وحدت، همبستگی، از خودگذشتگی، نوع دوستی و ایثار بود که این نشان می‌دهد مردم ایران اسلامی بار دیگر در یک آزمون الهی موفق و سربلند بوده‌اند.

سخنگوی ارتش همچنین در خصوص شهادت یکی از افسران هوانیروز ارتش در جریان امدادرسانی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: این افسر فنی هوانیروز ارتش به دلیل غم و اندوهی که در منطقه حاکم بوده است و همچنین حجم زیاد ماموریت دچار ایست قلبی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار