امام جمعه موقت رشت:

برداشت فردی از معارف دینی یکی از آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام «اسماعیل‌ پوررضا» با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی برداشت فردی از معارف دینی است، گفت: زهد و پارسایی باید در جامعه درست تبیین شود تا در آن انحراف رخ ندهد.
کد خبر: ۲۶۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ - 17November 2017

برداشت فردی از معارف دینی یکی از آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش دفاع پرس از رشت، حجت‌الاسلام «اسماعیل‌ پوررضا» ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شعار اصلی نماز جمعه دعوت به تقوا است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در تمامی کارها باید خدا را در نظر گرفت، بیان داشت: با مردن کار انسان‌ها آغاز می‌شود که قبل از آن باید راه را به‌خوبی سپری کرد.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه تقوا یک امر احساسی و تخیلی نیست، ابراز داشت: تقوا برای تمامی افراد لازم است، اما برای مؤمنان بسیار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه شعارهای ما در نماز دعوت به تقوا و دعوت مردم به تقوای الهی است، عنوان داشت: مؤمنان با درجات بالای عرفانی نیاز بیشتری به تقوای الهی دارند. 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مردم از صدر اسلام تلاش کردند که از پیامبر اسلام (ص) روش زندگی را یاد بگیرند، اعلام کرد: سیره‌نویسی با روش زندگی پیامبر اسلام (ص) آغاز شد.

وی با اشاره به این‌که خداوند بزرگ‌ترین فرشته خود را در کنار پیامبر (ص) قرار داد، اظهار داشت: سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) از کودکی بدون هیچ‌گونه اشتباهی بود تا راه و رسم درست زندگی در وی نهادینه شود.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه سبک زندگی فرد را از لحاظ فردی می‌توان بررسی کرد، گفت: عبادت، زهد و پارسایی جزء سبک زندگی فردی پیامبر(ص) است و سبک زندگی فردی الگوی خوبی برای تمامی مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی برداشت فردی از معارف دینی است، بیان داشت: زهد و پارسایی باید در جامعه درست تبیین شود تا در آن انحراف رخ ندهد. 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) راهنمای تمامی انسان‌ها است، گفت: دین‌دار واقعی، وفادار به پیامبر اکرم (ص) است و در راه اسلام قدم برمی‌دارد تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به وقوع زمین لرزه در غرب کشور، گفت: دولت و مردم در حال کمک کردن به زلزله‌زدگان هستند.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه در زلزله رودبار و منجیل به مردم استان گیلان بسیار کمک شد افزود: نقایص زیادی در رسانه در مورد استحکام بناهای زلزله اخیر مطرح شد که این مسائل باید در وقت مناسب بررسی شود.

وی با بیان اینکه هفته وقف را در پیش داریم، اظهار داشت: وقف یک سنت انسانی است که در تاریخ اسلام پیشینه دیرینه دارد و یکی از کارهای بزرگ در اسلام شمرده می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در مورد وقف باید شفاف‌سازی شود، عنوان داشت: باید به روشی عمل شود که مردم به اوقاف اعتماد کنند تا مردم بتوانند با خیال راحت وقف کنند.

وی افزود: افراد شاغل در اداره اوقاف باید موقوفات را همانند فرزندانشان بدانند و از آن‌ها به‌خوبی محافظت کرده و در راه خیر عمل کنند.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه از چهل سال گذشته اتفاقات بسیار مهمی در خاورمیانه روی داده است بیان داشت: کشورهای زورگو به بهانه‌های مختلف در این منطقه به چپاول ثروت کشورها می‌پردازند.

وی همچنین به استعفای نخست وزیر لبنان در خارج از کشورش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مسائل نشان می‌دهد که کشورهای مزدور با یکدیگر دچار درگیری شده‌اند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه با از بین رفتن غده سرطانی همانند داعش، تمامی نگاه‌ها به یمن معطوف شده است، اظهار داشت: مردم در یمن با مشکلات مختلفی مثل بیماری وبا درگیر هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده را نخواهد دید افزود: کشورهای استعمارگر به‌دنبال تامین امنیت این رژیم هستند و یکی از روش‌های آن‌ها ایجاد جنگ‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام پوررضا با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه آیت‌الله قربانی به من نگفته ‌که حرف خاصی را در خطبه‌های نماز جمعه بیان کنم، ابراز داشت: یک روحانی نباید وابسته به جایی شود تا بتواند به‌راحتی سخن بگوید.

وی با اشاره به اینکه در مورد خطبه‌های نماز جمعه منصوب حاکم اسلامی است، عنوان داشت: مقید بودن به سخنان رهبر انقلاب اسلامی یک افتخار است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها