سعد حریری از عربستان خارج شد

نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز اعلام کرد که در حال حرکت به سمت فرودگاه برای ترک عربستان است.
کد خبر: ۲۶۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ - 18November 2017
سعد حریری از عربستان خارج شد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «روسیاالیوم»، «سعد حریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز (شنبه 27 آبان‌ماه) در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: این که گفته شده است من در عربستان سعودی در بازداشت هستم و به من اجازه خروج از این کشور داده نمی‌شود، دروغ است.

حریری خطاب به «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، گفت: من در مسیر به سمت فرودگاه هستم، آقای زیگمار گابریل.

گابریل روز جمعه گفته بود، سعد حریری بر خلاف میل خود در عربستان است و اجازه خروج ندارد.

همزمان، شبکه تلویزیونی «المستقبل» وابسته به خانواده حریری نیز گزارش داد: سعد حریری، نخست‌ وزیر لبنان، به همراه همسرش با هواپیمای خصوصی خود از فرودگاه ریاض پرواز کرده است.

پیش از این، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که روز شنبه از حریری به‌عنوان نخست‌وزیر لبنان، در پاریس استقبال خواهد کرد.

سعد حریری، دو هفته پیش در اقدامی غافلگیرکننده و غیرمعمول، در حالی‌که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، از طریق تلویزیون «العربیه» استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد.
 
وی در نطق استعفای خود، که تحت فشار مقام‌های سعودی انجام گرفته است، ادعاهای بی‌اساسی علیه «حزب‌الله» و ایران مطرح کرد.

از آن زمان، سوال‌های بسیاری درخصوص سرنوشت حریری در ریاض مطرح می‌شود. شماری از مقام‌های بلندپایه لبنان و حتی چهره‌های سیاسی نزدیک به سعد حریری و همچنین مقام‌های غربی اعلام کردند، عربستان سعودی، حریری را مجبور به استعفا کرده و اکنون او نمی‌تواند از عربستان خارج شود.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها