مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان:

آزادسازی «سوسنگرد» کمتر از فتح خرمشهر نبود

سردار «محمد علی‌پور» گفت: آزادسازی «سوسنگرد» از نقاط درخشان و الهام‌بخش تاریخ دفاع مقدس و درس عبرت بزرگی برای رژیم بعثی بود.
کد خبر: ۲۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 18November 2017
آزادسازی سوسنگرد کمتر از فتح خرمشهر نبود به گزارش دفاع پرس از اهواز، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، صبح امروز (شنبه) به مناسبت گرامی‌دشت سالروز آزادسازی «سوسنگرد» در جمع کارکنان مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر اظهار داشت: خانواده‌های گرامی و معزز ایثارگران، شهیدان، جانبازان و آزادگان، این واقعه تاریخی و پیروزی بزرگ را به عنوان افتخاری برای ایران و انقلاب اسلامی در تاریخ دفاع مقدس ثبت و ضبط نمودند.

وی افزود: درود فراوان می‌فرستم به همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از میهن و اسلام به جبهه شتافتند و نگذاشتند حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست اهریمن بیفتد.

وی با یادآوری دوران مربوط به آزادسازی سوسنگرد ادامه داد: مقام معظم رهبری که در آن زمان، نمایندگی حضرت امام (ره) را در شورای عالی دفاع بر عهده داشتند، در تمام جنگ از شخصیت‌های مؤثر و مهم بودند، ولی در آزادسازی سوسنگرد نقش کلیدی و استراتژیک داشتند و هدایت‌ها و جسارت‌های ایشان، یکی از عوامل تجدید روحیه برای رزمندگان به‌حساب می‌آمد.

سردار علی‌پور افزود: جمله معروف و بیاد ماندنی حضرت امام خمینی (ره) که در شبانگاه ۲۵ آبان‌ماه سال ۵۹ فرمودند: «باید سوسنگرد تا فردا آزاد شود» ما را از خود بی‌خود کرده بود و حجت بر رزمندگان تمام شده بود و اراده‌ای قوی در پشت این فرمان انقلابی، باعث رقم خوردن چنین پیروزی ارزشمندی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با تجلیل از رشادت‌های مردم سوسنگرد و شهرهای مجاور در جریان آزادسازی این شهر، یادآور شد: مردم غیور و عشایر خالص سوسنگرد، بستان، هویزه و حمیدیه، در این جنگ نابرابر چه حماسه‌ها و دلاوری‌هایی آفریدند و همچنین نباید از حضور مؤثر شهید چمران و یاران وی نیز در این عملیات غافل شویم.

وی ادامه داد: چمران، ستون و پایه مستحکم چنین نبردهایی بود و مقام عظمای ولایت نیز بارها تأکید کردند که از نقش پر رنگ شهید چمران در جنگ و در خوزستان غافل نشوید و آ‌ن‌را ثبت و ضبط کنید.

سردار علی‌پور بیان کرد: آزادسازی سوسنگرد کمتر از فتح خرمشهر نیست، زیرا این پیروزی از نقاط درخشان و الهام بخش تاریخ هشت سال دفاع مقدس و مقدمه خروج تدریجی نیروهای رژیم بعث است.

خاطرنشان می‌شود، عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط عشایر عرب، تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه و بسیج در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ با موفقیت به ثمر رسید و این شهر مقاوم خوزستان از چنگال اهریمن نجات یافت و آزاد شد.  

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار