آزادی مشروط؛ سعد حریری وارد پاریس شد

رسانه‌های عرب زبان از ورود نخست‌وزیر مستعفی لبنان به پاریس خبر دادند.
کد خبر: ۲۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ - 18November 2017
سعد حریری وارد پاریس شد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الجزیره، سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان به همراه خانواده خود وارد پاریس شد.
 
الاخبار گزارش داد که دو فرزند حریری به بهانه تحصیل در ریاض ماندند؛ اما یکی از پسران سعد حریری که در انگلیس تحصیل می‌کند، روز گذشته به منظور استقبال از پدرش به همراه تعدادی از افراد خانواده و نزدیکان عازم فرانسه شدند.
 
باقی ماندن دو فرزند حریری در عربستان فرضیه مشروط بودن آزادی وی را تقویت می‌کند. یک میانجی فرانسوی این موضوع را به میشل عون رئیس جمهوری لبنان اطلاع داده بود و این امر منجر به عصبانیت او شده بود، به همین دلیل رئیس جمهوری لبنان برای تضمین آزادی سعد حریری پس از اتفاقات دو هفته اخیر اعلام کرد که وی باید به همراه اعضای خانواده خود به فرانسه سفر کند و سپس به لبنان بازگردند. 

حریری که در جریان سیاه‌بازی عربستان سعودی استعفا داد؛ امروز ظهر با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار خواهد کرد.

نخست‌وزیر لبنان و خانواده‌اش ناهار را میهمان کاخ الیزه خواهند بود. حریری که چندی پیش به عربستان سعودی سفر کرده بود، ناگهان اعلام کرد که از سِمت خود استعفا می‌دهد؛ اقدامی که با عدم بازگشت وی به کشورش ابهامات زیادی را درباره ماهیت این کناره گیری در محافل سیاسی و بین‌المللی ایجاد کرده است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار