راوی دوران دفاع مقدس:

بینش اطلاعاتی عمیق شهید زین‌الدین گره‌های کور جنگ را باز کرد

حسین کاجی گفت: شهید زین‌الدین عمق و بینش اطلاعاتی داشت و توانست که تعدادی از گره‌های کور جنگ را باز کند.
کد خبر: ۲۶۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ - 18November 2017

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین کاجی در جلسه هیأت هنر و رسانه با اشاره به ویژگی‌های شهید زین‌الدین اظهار کرد: این شهید در طول زندگی  برای خود معلم اخلاق پیدا کرد، شهید مدنی معلم اخلاق شهید زین‌الدین بود، شهید صیاد شیرازی هم معلم اخلاقی داشت.

وی تصریح کرد: شهید زین‌الدین کار را برای فرهنگ عار نمی‌دانست، این شهید در طول زندگی خود به خوبی تحصیل کرد و از چهار دانشگاه خارجی بورسیه داشت، اما او از این پیشنهادها چشم پوشی کرد و برای خدمت به انقلاب اسلامی در ایران باقی ماند و عضو سپاه پاسداران شد.

راوی دوران دفاع مقدس افزود: شهید زین‌الدین در ابتدای عضویت خود در سپاه پاسداران، آموزش‌های اطلاعات و عملیات را گذراند، این شهید توانست تعدادی از گره‌های کور جنگ را باز کند، شهید زین‌الدین عمق و بینش اطلاعاتی داشت و وضعیت دشمن را به صورت مستمر در جبهه‌های جنگ مورد شناسایی قرار می‌داد.

کاجی با اشاره به عملیات یا مهدی اظهار کرد: این عملیات در ابتدای جنگ براساس شناسایی شهید زین‌الدین انجام شد، شهید باقری، شهید زین‌الدین را یک اعجوبه می‌دانست.

وی ادامه داد: شهید زین‌الدین گاهی حتی برای شناسایی، 40 کیلومتر در عمق مناطق سیطره دشمن می‌رفت، باید اصحاب رسانه این شهید را به جوانان معرفی کنند، شهید زین‌الدین شناسایی‌هایی مربوط به عملیات موفقیت آمیز فتح‌المبین و بیت المقدس را انجام داد.

راوی دوران دفاع مقدس افزود: یکی از دلایل موفقیت شهید زین‌الدین انس با نماز بود، این شهید از نماز کمک می‌گرفت تا کلامش در دیگران موثر باشد، دلیل معنویت شهید زین‌الدین، تمسک به نماز بود، این شهید نماز شب را برای نیروهای تخریب ضروری می‌دانست.

کاجی با اشاره به ویژگی‌های شهید زین‌الدین اظهار کرد: این شهید با قرآن مانوس بود، شهید زین‌الدین تسلط زیادی بر این کتاب آسمانی داشت و در سخنرانی‌های خود به آیات قرآن استناد می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهید زین‌الدین، توسل به اهل‌بیت(ع) بود، او برای اینکه کارش در فرماندهی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) برکت داشته باشد، کارش را با روضه امام حسین(ع) و گریه بر این امام معصوم شروع کرد.

راوی دوران دفاع مقدس افزود: لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) 11 هزار نیرو از 28 شهر داشت، با وجود اینکه نیروهای این لشکر از شهرهای مختلف بودند، اما شهید زین‌الدین به گونه ای نیروهای لشکر را فرماندهی کرد که هیچ اختلافی بین نیروهای شهرهای مختلف لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) به وجود نیامد.

کاجی، عملیات شناسایی سنگرهای دشمن را در جنگ کاری سخت دانست و تصریح کرد: شهید زین‌الدین به گونه ای نیروهای خود را تربیت کرد که با عشق و علاقه عملیات شناسایی سنگرهای دشمن را انجام می‌دادند، او به نیروهای شناسایی و تخریب می‌گفت که باید توسل و توکل داشته باشند.

راوی دوران دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: شهید زین‌الدین در جلساتی که حضور داشت، همیشه چند آیه از قرآن می‌خواند، مادر و مادربزرگ این شهید معلم قرآن بودند، شهید زین‌الدین علاوه بر اینکه خودش با قرآن انس داشت، سعی می‌کرد که نیروهایش هم با قرآن انس داشته باشند.

 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار