آخرین وضعیت میدانی جبهه «البوکمال»/ احتمال فتح تنها قلعه‌ باقی‌مانده داعش تا ۲ روز دیگر

منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش و متحدان به سمت مواضع تروریست‌های داعشی در البوکمال و همچنین ادامه درگیری‌های شدید در حومه دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۲۶۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ - 18November 2017
آخرین وضعیت میدانی جبهه «البوکمال»/احتمال فتح تنها قلعه‌ باقی‌مانده داعش تا ۲ روز دیگربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در دیرالزور، نیروهای ارتش و همپیمانان به پیشروی خود در عمق شهر البوکمال در حومه دیرالزور ادامه می‌دهند به طوری که یک منبع میدانی گفته است که نیمی از شهر البوکمال تحت کنترل نیروهای سوری و متحدان قرار گرفته و عملیات به سمت عمق شهر ادامه دارد.

بر اساس  این گزارش، ارتش و همپیمانان روستاهای «الهری والسویعیة» و شهرک «العشارة» و همچنین فرودگاه الحمدان در جنوب البوکمال را آزاد کرده‌اند و جاده المیادین به البوکمال را هم قطع کردند.

به گفته منبع میدانی، عملیات ارتش و همپیمانان در بخش‌هایی از البوکمال که همچنان در اشغال تروریست‌هاست ادامه دارد و این نیروها، داعشی‌ها را از سه طرف در محاصره قرار داده‌اند.

این منبع افزود پیشروی در طول شبانه‌روزی ادامه دارد و عملیات رزمی در عمق مناطق تحت اشغال داعش در البوکمال قرار دارد که آخرین قلعه داعش به شمار می‌رود که از سه سال پیش در اشغال خود دارد، با آزادسازی این مناطق تمام شهر آزاد خواهد شد و معنای آن نابودی کامل تمام دژهای داعش در داخل سوریه است.

در حال حاضر قوی‌ترین تروریست‌های خارجی و داخلی داعش موسوم به جیش الخلافه که از نیروهای ویژه داعش قلمداد می‌شوند،در البوکمال می‌جنگند، این تروریست‌ها در عراق و دیرالزور و الرقه هم جنگیده بودند و اکنون به البوکمال آخرین نقطه باقی‌مانده برای داعش در سوریه آمده‌اند.

شهر البوکمال به سبب آنکه با تپه‌ها و دشت‌ها از چندین جهت و از سمت شمال با رودخانه فرات احاطه شده، سبب شده تا داعشی‌ها به آسانی بر این موانع طبیعی برای مخفی شدن و ایجاد استحکامات قوی در آن تکیه کنند.

به گفته منبع میدانی،‌نبردها در حال حاضر در داخل  البوکمال جریان دارد و حملات هوایی و توپخانه‌ای هم به مواضع آنها قطع نمی‌شود،‌داعشی‌ها به طور کامل محاصره شده‌اند و پیش بینی می‌شود که این شهر طی دو روز آینده به طور کامل آزاد شود. اکنون شهر از نظر نظامی سقوط کرده و داعشی‌ها در تیررس ارتش و  همپیمانان قرار دارند.

این منبع افزود جنگنده‌های آمریکایی به ایجاد اخلال و پارازیت بر دستگاه‌های  ارتباطاتی ارتش سوریه و فرماندهی روسی می‌پردازند و فرار سرکردگان خارجی داعش و عبور آنها به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت آ‌مریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را آسان می‌کنند.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش سوریه همچنان به مقابله با حمله گروه‌های تروریستی به مواضعش در محور  اداره تره‌بار شهر حرستا در غوطه شرقی در سایه درگیری‌های شدید و حملات هوایی مستمر به مواضع آنها ادامه می‌دهند.

منابع نظامی از هلاکت بیش از 50 تروریست باندهای الرحمن،‌جبهه النصره و احرارالشام در درگیری‌های این منطقه خبر داده‌اند که از پنج روز پیش ادامه دارد،‌ارتش برای بازپس‌گرفتن نقاطی که تروریست‌ها در اطراف این منطقه رخنه کرده‌اند، به عملیات خود ادامه می‌دهد.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی، محله‌های مسکونی دمشق را با موشک و خمپاره هدف قرار می‌دهند که شماری قربانی به جا گذاشته است.

منبع:‌ تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار