مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

شاعران دفاع مقدس از «سیدامیر فخرموسوی» عیادت کردند

«اسماعیل محمدپور» گفت: جمعی از شاعران برجسته حوزه دفاع مقدس استان گیلان، از استاد «سیدامیر فخرموسوی» پیشکسوت شعر و تئاتر این استان عیادت کردند.
کد خبر: ۲۶۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ - 18November 2017

شاعران دفاع مقدس از «سیدامیر فخرموسوی» عیادت کردند«اسماعیل محمدپور» مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در رشت، اظهار داشت: جمعی از شاعران برجسته حوزه دفاع مقدس گیلان در «آستانه اشرفیه» با «سیدامیر فخرموسوی» هنرمند و پیشکسوت دفاع مقدس که مدتی است به دلیل عارضه قلبی و دیابت در بستر سخت بیماری قرار گرفته است، عیادت و دلجویی کردند.

وی افزود: در این دیدار، سیدامیر فخرموسوی ضمن قدردانی از حضور شاعران دفاع مقدس، به بیان خاطرات شب‌های شعر سال‌های انقلاب و نیز قرائت چند قطعه از سروده‌های خود کرد.

محمدپور خاطر نشان کرد: فخرموسوی که متولد سال  ۱۳۲۵ از  «آستانه اشرفیه» است، جزو هنرمندان به‌نام عرصه نمایش و همچنین شاعر توانایی است که سال‌ها در خدمت به فرهنگ و هنر استان گیلان در ایام خاص انقلاب و جنگ تحمیلی، مشغول به فعالیت بوده است.

وی گفت: سیدامیر به همراه زنده‌یاد «سلمان هراتی» و زنده‌یاد «غلامرضا رحمدل» چراغ شعر انقلاب را در گیلان روشن نگه داشته‌اند.

مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: از این هنرمند و پیشکسوت دفاع مقدس تاکنون چندین عنوان کتاب شعر و کاست اشعار گیلکی منتشر شده است. ایشان همچنین علاوه بر شعر، در صحنه تئاتر گیلان و کشور نیز خوش درخشیده است که صحت و سلامتی ایشان را از خداوند منان خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها