امیر پوردستان در همایش «مجاهدان در غربت»:

هدف آمریکا از لشکرکشی به عراق و افغانستان حمله به «ایران» بود

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: آمریکایی‌ها به دنبال حمله به ایران بودند اما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با کشور ما مقابله کنند، چرا که این کشور رهبر و ملتی دارد که در کنار هم در برابر دشمنان ایستاده‌اند و مردم گوش به فرمان رهبرشان هستند.
کد خبر: ۲۶۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ - 18November 2017
هدف آمریکا از لشکرکشی به عراق و افغانستان حمله به «ایران» بود
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش «مجاهدان در غربت» که امشب در شهر دامغان برگزار شد، اظهار داشت: وجود ما باید در خدمت امام زمان‌ باشد، از کثرت دشمنان نترسیم و کمبود نیروهای خودی و تجهیزات در ایمان ما تزلزلی ایجاد نکند.
 
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز تمامی مسلمانان با بصیرت با الگو گرفتن از مسیر سرخ سیدالشهدا (ع) و به عشق حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و در زیر پرچم برافراشته‌ای که مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم ولایت در دست دارند، مشغول مبارزه با استکبار هستند و از پای نخواهند نشست.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: با رصد تحولات جهان مشاهده می‌کنیم که قطب قدرت جهان اسلام در حال شکل‌گیری است و استکبار به وحشت افتاده و تمام تلاشش را به کار بسته تا از شکل‌گیری این قدرت جلوگیری و یا مسیر آن را منحرف بکند.
 
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به شکل گیری قطب قدرت در جهان اسلام گفت: پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد، آمریکا به عنوان تنها قدرت جهان معرفی شد و آمریکا برای اینکه در دنیا خود را نشان بدهد، نظم نوین جهانی تعریف و جهان را به دهکده‌ای تشبیه کرد و گفت کدخدا این دهکده منم. سپس آمریکا جنگ ستارگان را مطرح کرد و گفت هر تهدیدی بخواهد شکل بگیرد ما آن را از بین ببریم. این طرح خیالی و رویایی بود اما آنقدر تبلیغش کردند که مردم دنیا باورشان شد که چنین توانمندی‌ در آمریکایی‌ها وجود دارد.
 
امیر پوردستان در ادامه بیان کرد: اما در همان حین که آمریکایی‌ها مست قدرت بودند، یک مرکز آینده پژوهی در این کشور عنوان کرد که قدرتی به نام جهان اسلام در حال شکل گیری است که آمریکا را دچار چالش می‌کند و انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آن است و بارقه‌های آن در کشورهای لبنان، بحرین، یمن و... قابل مشاهده است. لذا به این نتیجه رسیدند به منطقه بیایند اما بهانه‌ای باید می‌داشتند لذا حادثه 11 سپتامبر را طراحی کردند و عربستان نیز بخشی از هزینه‌های آن را تقبل کرد و تروریست‌ها را پرورش داد. پس از آن حادثه آمریکایی‌ها گفتند که همه مسلمانان تروریست هستند و راهبرد عملیات پیش دستانه را تعریف و 30 کشور را با خود همراه کردند و وارد منطقه شدند.
 
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از حضور در منطقه حمله به جمهوری اسلامی ایران بود. دشمنان با تجهیزات و مهمات بسیاری به منطقه آمده بودند که این مقدار تجهیزات برای مقابله با افغانستانی که ارتش نداشت و عراقی که صدام نوکر آنان بود، نبود. بلکه آمریکایی‌ها به دنبال حمله به ایران بودند اما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با کشور ما مقابله کنند، چرا که این کشور رهبر و ملتی دارد که در کنار هم در برابر دشمنان ایستاده‌اند و مردم گوش به فرمان رهبرشان هستند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار