یادواره «شهید نبی مجیدیان» در بانه برگزار شد

یادواره «شهید نبی مجیدیان» با عنوان «آبروی محله ما» با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان در مقابل خانه پدری این شهید گرانقدر در بانه برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ - 18November 2017
یادواره به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «شهید نبی مجیدیان» از نیروهای سپاه این شهرستان بود که توسط مزدوران استکبار عصر روز چهارشنبه هیجدهم اسفندماه سال گذشته در جلوی منزل خود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

برگزاری یادواره شهدا آبروی محله یکی از با ارزش‌ترین و تاثیر گذارترین فعالیت‌های سپاه و بسیج است که در تمام شهرستان‌های استان باهدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های آنان به نسل جوان امروزی در حال برگزاری است.

امروز با هدف قدردانی از خانواده‌‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نوجوانان و جوانان مناطق مرزنشین، یادواره شهید نبی مجیدیان با عنوان «آبروی محله ما» با حضور امام جمعه و معاون سپاه بانه، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان شهرستان در مقابل خانه پدری این شهید گرانقدر در محله آزادگان این شهر برگزار شد.

«ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در بین جوانان بانه‌ای از اهداف برگزاری یادواره شهدا است

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه شهرستان بانه در این مراسم باشکوه با اشاره به اشاره قرآن به جایگاه والای شهید نزد حق تعالی اشاره کرد و اظهار داشت: فرموده‌های قرآن در مورد اهمیت و جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه اسلام، عظمت آنان را نشان می‌دهد.

سرهنگ مصطفی پیرزاد افزود: آشنایی با شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره شهدای آبروی محله است.

وی شهادت را سعادت بزرگی عنوان کرد و گفت: انسان دیر یا زود می‌بایست این دنیای فانی را ترک کند و به نزد پروردگار خود برگردد اما شهیدان انقلاب با مرگ آگاهانه در راه خدا و کسب رضای حق‌تعالی، بهشت جاویدان را نصیب خود می‌کنند.

هدف داعش و جریان‌های تروریستی ضربه‌زدن به اسلام است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بانه نیز در این مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی در مورد جایگاه شهید در اسلام اظهار کرد: شهید با اهدای خون خود به جامعه بشریت حیات می‌بخشد بطوریکه امنیت و آسایش امروز ملت ایران مرهون خون پاک شهیدان است.

حجت‌الاسلام حسن رهبر افزود: شهیدان انقلاب اسلامی با بصیرت والایی که داشتند راه حق را از ناحق به خوبی تشخیص داده و در مقابل کفار زمان به خوبی ایستادگی کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت آشفته کشورهای منطقه گفت: خوشبختانه امروزه به برکت خون شهیدان و علی‌رغم دشمنی‌های متعدد استکبار و حامیان منطقه‌ای آنان، در جمهوری اسلامی ایران امنیت مطلوب و  پایدار حاکم است و باید همه ما قدردان آن باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با بیان اینکه هدف داعش و جریان‌های تروریستی ضربه‌زدن به اسلام است، تصریح کرد: جنگ آنان با مذهب خاصی نیست بلکه به دنبال نابودی مسلمانان هستند و دلیل این ادعا نیز خون هزاران عالم شافعی مذهب است که توسط گروهک‌های تروریستی ریخته شده است.

وی با تاکید بر حفظ و پاسداری از خون شهیدان و دفاع از ارزش‌های دینی عنوان کرد: باید همه مردم قدردان نعمت امنیت کنونی باشند و در راه حفظ و تدوام آن تلاش کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار