سردار رجبی:

باید به فکر سرپناه، اسکان موقت و دائم برای مردم مناطق زلزله‌زده باشیم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه باید به فکر سرپناه، اسکان موقت و دائم برای مردم مناطق زلزله‌زده باشیم، گفت: سپاه با نیت کمک به مردم مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده و آنچه که در توان دارد پای کار می‌آورد.
کد خبر: ۲۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ - 19November 2017
باید به فکر سرپناه، اسکان موقت و دائم برای مردم مناطق زلزله‌زده باشیم
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سردار محمدحسین رجبی» در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: سپاه با نیت کمک به مردم مناطق زلزله‌زده، احساس تکلیف و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده است.

وی گفت: رویکرد حضور سپاه کردستان در مناطق زلزله‌زده مشارکتی بوده و می‌خواهیم برای کمک به مردم آنچه که از لحاظ نیروی انسانی، امکانات مهندسی و درمانی در توان داریم پای کار بیاریم و امیدواریم خود مردم، خیرین، ادارات و نهادها نیز در این راستا کمک کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: پس از وقوع زلزله، سپاه کردستان روز بعد گروه‌های مهندسی، جهادی، امدادی، درمانی و بیمارستان صحرایی را به منطقه زلزله‌زده اعزام و ستاد در منطقه فعال و تقسیم کار انجام شد و احداث منازل 6 روستا به ما واگذار شده است.

وی با اشاره به بازدید دیروز و امروز خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان کرد: در حقیقت وضعیت به‌گونه‌ای است که همانند سایر مناطق دیگر تثبیت شده و تا حدودی در کنترل و از وضعیت امداد و نجات فاصله گرفتیم و تأمین نیازمندی‌ها که بخشی از کار بوده به خوبی انجام شده است.

باید به فکر سرپناه، اسکان موقت و دائم برای مردم مناطق زلزله‌زده باشیم

سردار رجبی افزود: مردم مناطق زلزله‌زده پس از این چندین روز کم کم شروع به کار کرده‌اند و علی‌رغم اینکه منازلشان تخریب شده به دنبال ساماندهی هستند و این برای کسانی که در آن مناطق در حال خدمت هستند، جای امید دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر باید به فکر سرپناه، اسکان موقت و دائم برای مردم مناطق زلزله‌زده باشیم و امیدوارم تصمیماتی که دولت برای آنان گرفته، کارساز باشد.

کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده واقعاً «فوق‌العاده» بود

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر گفت: کمک‌های مردمی همچون البسه و مواد غذایی ارسال شده به مناطق زلزله‌زده واقعاً «فوق‌العاده و بیش از حد انتظار» بود که جای تقدیر دارد اما ‌هم‌اکنون باید مردم کمک‌های نقدی خود را برای این مردم آسیب‌دیده به حساب‌های اعلام شده واریز کنند تا روند ساخت و ساز و احداث سرپناه برای مردم مناطق زلزله‌زده به‌خوبی پیش رود و مردم سر و سامان بهتری بگیرند.

سپاه در مناطق زلزله‌زده حضور فعال دارد

وی اظهار کرد: سپاه در مناطق زلزله‌زده حضور فعال دارد و واقعیت این است آنچه که در عرصه و روی زمین اتفاق می‌افتد مهم بوده و خود مردم کسانی را که مشغول به خدمت‌رسانی هستند را می‌بینند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: سپاه به‌دلیل اینکه از طریق اقشار مختلف مردم و بسیج به بدنه جامعه وصل است همواره در همه عرصه‌های مختلف همچون در منطقه زلزله‌زده حضور دارد و انتظار نیز همین است.

وی با قدردانی از تلاش همه مردم و ارگان‌هایی که در مناطق زلزله‌زده مشغول به خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: امیدوارم تمام ادارات براساس دستورات گرفته شده در جهت خدمت‌ به مردم آسیب‌دیده به‌خوبی به وظیفه خود عمل کنند. امیدوارم این خدمت‌رسانی‌ها به مردم مناطق زلزله‌زده موجب رضایت‌ حق تعالی، مردم و خانواده‌های بازماندگان شود.

گفتنی است؛ فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر در این بازدید که در منطقه سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و جوانرود انجام گرفت نحوه خدمات‌رسانی و میزان تلاش نیروهای اعزامی از سپاه کردستان را خوب ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر ادامه این خدمات به مردم نیازمند، دستورات لازم برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان را صادر و به‌صورت مستقیم بر نحوه اجرای آنها نظارت کرد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار