سخنگوی ناجا اعلام کرد؛

اعزام تیم‌های تشخیص هویت به مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه

سخنگوی ناجا از اعزام تیم‌های تشخیص هویت به نقاط زلزله‌ زده خبرداد و گفت: تأمین امنیت و اسکورت پنج هزار محموله امدادی در قالب ۸۴ تیم عملیاتی به صورت شبانه‌روزی انجام شده و ادامه دارد.
کد خبر: ۲۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 19November 2017

اعزام تیم‌های تشخیص هویت به مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: از لحظات آغازین وقوع زلزله، پلیس با حضور گسترده و چشمگیر خود در کنار سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، به یاری حادثه دیدگان شتافت، تیم‌های پلیس به محل حادثه اعزام شده و تأمین امنیت منطقه و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: هر چند که پلیس همچنان در مرز و مسیرهای تعیین شده پیاده روی بزرگ اربعین مستقر و در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدلله الحسین(ع) است اما بلافاصله ماموران یگان های مختلف پلیس به حالت آماده باش در مناطق زلزله زده مستقر شده و تامین امنیت منطقه و جان و مال حادثه دیدگان را به عهده گرفتند؛ ارتباط مستمر با معاونان عملیات و روسای تیم عملیات استان‌های زلزله زده همچنان برقرار است.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: علیرغم این که پلیس برخی از کارکنان خدوم و مظلوم خود را در پاسگاه های مرزی و برجک های دیده بانی و نگهبانی در هنگام زلزله از دست داده و برخی از ماموران ما نیز داغدار خانواده هایشان هستند اما در ابتدایی‌ترین ساعات وقوع زلزله با توجه به نزدیکی مرز، پرسنل مرزبانی کارهای بسیاری برای کمک به مردم انجام داده‌ و با به کار گیری بیش از هزار نفر و همچنین ۴۰ دستگاه خودرو سازمانی برای امداد و توزیع کمک های مردمی و هیئت هایی‌ برای ترمیم مناطق، حضور پیدا کردند.

منتظرالمهدی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه های ذیربط به ویژه ناجا نظم خاصی در این مناطق برقرار شده و امیدواریم در روز های پیش رو مردم به جز مصیبت از دست دادن عزیزان خود، نگرانی دیگری نداشته باشند.

وی افزود: با دستور فرمانده ناجا، حدود ۶ گردان از مرکز کشور و دیگر استان‌ها به مناطق زلزله‌ زده اعزام شد و ناجا در سه زمینه تامین امنیت مناطق زلزله زده، تامین امنیت و همراهی محموله‌های ارسالی و روان سازی آمد و شد انجام وظیفه می کند.

این مسئول تصریح کرد: استقرار نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و کنترل عبور و مرور باعث تسهیل و روان سازی ترافیک در محدوده برون و درون شهری محل های حادثه دیده شده تا دستگاه‌های کمک رسان به خوبی بتوانند کار امداد رسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: یگان ویژه نیز جهت امداد رسانی از آغازین لحظات حضور داشته و علاوه بر کمک به مصدومان و آسیب دیدگان، کمک ها و محموله های ارسالی مردمی و دولتی را تا رسیدن به دست مردمان عزیزمان در این مناطق اسکورت کرده و در توزیع اقلام نیز شرکت و نظارت دارد؛ تامین امنیت و اسکورت ۵۰۰۰ محموله امدادی در قالب ۸۴ تیم عملیاتی به صورت شبانه روزی تا کنون انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی گفت: اعزام تیم های تشخیص هویت و DVI به مناطق زلزله زده و همچنین آمادگی کامل برای گشت زنی های مداوم و مقابله با جرایم مختص این شرایط از جمله سرقت اموال، منازل، خودرو، طلا و جواهرات افراد آسیب دیده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است که در همین راستا ۲۲ سارق دستگیر شده است.

منتظرالمهدی ادامه داد: معاونت بهداد ناجا نیز با اعزام ۶ اکیپ امدادی و ۶ دستگاه آمبولانس به مناطق مذکور؛ به کمک و مداوای مجروحان و آسیب دیده ها شتافته و در بیمارستان های مختلف مستقر شدند.

وی گفت: اعزام تیم‌های روانشناسی و مددکاران اجتماعی ناجا به مناطق زلزله‌ زده در راستای تسکین فوری و تخصصی آلام روانی و کاهش فشارهای روحی آنها نیز به قید فوریت انجام شده است تا از بروز عوارض ثانویه در حادثه دیدگان کاسته شود.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: بالگرد های هوا ناجا به منظور بررسی و احراز شرایط منطقه به جهت امداد رسانی، انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستانی و جا به جایی اقلام همچنان در مناطق آسیب دیده حضور دارند؛ انجام ۲۱ سورتی پرواز جمعا به مدت ۲۹ساعت و جابه جایی بیش از ۸۰ نفر مصدوم و مجروح از اقدامات هواناجا تا کنون بوده است، به کارگیری ۶ قلاده سگ‌ زنده یاب پلیس به همراه تیم های مربوطه در محل همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: بی شک استقرار نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده به منظور امداد رسانی به زلزله زدگان و مهیا کردن شرایط اسکان و تامین امنیت آنان تا ثبات کافی در آن جا برقرار شود، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار