واکنش حماس به تصمیم واشنگتن برای بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین

جنبش مقاومت فلسطین «حماس» تصمیم احتمالی آمریکا برای تعطیلی دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را یک اقدام جانبدارانه به نفع اسرائیل ارزیابی کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 20November 2017
واکنش حماس به تصمیم واشنگتن برای بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، حماس یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم ایالات متحده برای بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن، یک اقدام جانبدارانه برای اسرائیل است.

این بیانیه افزود: حماس مخالفت وزارت خارجه آمریکا برای تمدید مجوز فعالیت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و ارتباط دادن این تصمیم با عضویت فلسطین در دادگاه بین‌المللی کیفری و طرح شکایت علیه جنایات اسرائیل در این دادگاه را یک اقدام کاملا جانبدارانه و به نفع اسرائیل ارزیابی می‌کند.

حماس در ادامه ضمن انتقاد از این تصمیم، افزود: تصمیم وزارت خارجه آمریکا یک عامل تشویق کننده برای اسرائیل است تا جنایات بیشتری را بدون یک قدرت بازدارنده انجام دهد.

حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا فشارها را رد کرده و از مقاومت و ایستادگی مردمش از طریق دستیابی به آشتی و وحدت ملی حمایت کند.

مقام‌های آمریکایی پیش از این اعلام کردند: دولت ترامپ به مقام‌های فلسطینی تذکر داده است که دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را خواهد بست، مگر اینکه فلسطینی‌ها وارد مذاکرات جدی سازش با اسرائیل شوند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته است، فلسطینی‌ها از یک بخش مبهم در قانون آمریکا سوء استفاده کرده‌اند، قانونی که می‌گوید اگر فلسطینی‌ها سعی کنند از اسرائیل به خاطر جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده، در دادگاه بین‌المللی کیفری شکایت کنند، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا باید تعطیل شود.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها