خدادادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشورمان ضعیف است/ متولیان فرهنگی کار جهادی کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن سواد رسانه‌ای لازمه استفاده از شبکه‌های مجازی است، گفت: متولیان فرهنگی باید در قالب فعالیت‌های جهادی زمینه‌های آموزش کاربردی این فضا را برای عموم مردم جامعه فراهم کنند.
کد خبر: ۲۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 20November 2017

فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشورمان ضعیف است/ متولیان فرهنگی کار جهادی کنند«سلمان خدادادی» نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت‌ در استفاده از شبکه ‌اجتماعی داشتن سواد رسانه‌ای است، اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه و متولیان فرهنگی باید در قالب فعالیت‌های جهادی زمینه‌های آموزش کاربردی این فضا را برای عموم مردم جامعه فراهم کنند.

وی نوجوانان را یکی از قشرهای مورد تهدید شبکه‌های مجازی دانست و افزود: مداومت در بازی‌های رایانه‌ای و صرف مدت زمان طولانی در شبکه‌های مجازی به‌هیچ عنوان برای دانش‌آموزان مفید نیست و ادامه‌دار بودن این روند می‌تواند بیشترین آسیب را برای آنها به ارمغان بیاورد؛ چرا که در سن حساسی قرار دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای غربی در تولید شبکه‌های اجتماعی پیش‌گام هستند، گفت: در این کشورها استفاده از این برنامه‌ها برای سنین زیر 18 سال منع قانونی دارد؛ این در حالی است که در کشورمان کاربران براحتی به این ابزار دسترسی دارند.

خدادادی فرهنگ استفاده از شبکه‌های مجازی در جامعه را ضعیف دانست و گفت: فضای مجازی مانند هر تکنولوژی دیگر به رغم مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی و جرائم متعدد باشد.

وی با اشاره به اینکه پیرامون فضای مجازی در مجلس خلع قانونی داریم، تصریح کرد: در جلسه‌ای که چندی پیش با مسئولان قوه قضائیه و پلیس فتا داشتیم، تصمیم بر این شد که این 2 نهاد طرح‌های پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کنند تا در صحن علنی این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار