در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد؛

4 مصوبه فرمانده کل قوا برای تسهیل در امور سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای مصوبات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خصوص سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ - 20November 2017
4مصوبه فرمانده کل قوا برای تسهیل در امور سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای مصوبات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خصوص سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه که عزیزان خود را از دست داده‌اند و علو درجات برای تمامی درگذشتگان حادثه و آرزوی صبر و سلامتی برای کسانی که در این حادثه مصدوم شده‌اند، بنا به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، تسهیلاتی به شرح زیر برای کارکنان وظیفه مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است:

الف) به سربازان در حال خدمت در زمان وقوع زلزله (حین خدمت و آموزش)، اعزامی از مناطق فوق که خانواده‌های آنان در مناطق زلزله‌زده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان برابر تأیید هیأت رسیدگی موضوع ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد گردیده، به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده شود و این مدت جزو خدمت دوره ضرورت محسوب می‌گردد و کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی، خدمت را ترک کرده‌اند، در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالاتر واحد مسکونی) گردیده‌اند، در شمول مرخصی یادشده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت و سلامت خانواده باید پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه نموده و این 10 روز جزء مرخصی استحقاقی آنها محاسبه خواهد شد.

ب) سربازانی که خانواده آنها در محل زلزله‌زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا واحدهای مسکونی‌شان (40 درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده، به نزدیک‌ترین یگان نظامی و یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل شوند.

ج) اعزام مشمولین شهرستان‌های زلزله‌زده که آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت یک سال به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص‌یافته را تا مورخه 29 اسفند 96 پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری نمایند.

د) مشمولین و سربازان زیر با تشخیص هیأت رسیدگی موضوع ماده 24 قانون وظیفه عمومی از انجام و یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف گردند:

1ـ کسانی که تمام یا حداقل 2 نفر از اعضای خانواده درجه یک خود را از دست داده باشند.

2ـ کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد، در استان حضور نداشته باشد.

3ـ سربازان متأهل دارای فرزند که همسر یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

4ـ سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بی‌سرپرست باشد.

5ـ سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است هیئت رسیدگی موضوع ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی با حضور افراد زیر تشکیل می‌گردد:

ـ بخشدار محل یا نماینده او.

ـ رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او.

ـ نماینده دادستان شهرستان و در صورت نبودن دادسرا و وجود دادگاه، نماینده دادگاه.

ـ نماینده سپاه پاسداران محل.

ـ یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها