سردار دهقان مطرح کرد:

بی‌اعتنایی آمریکا به هشدار ۸ ماه پیش ایران درباره محموله‌های شیمیایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح آمریکا در حال حاضر قابلیت عملیاتی لازم برای استفاده از نیروی نظامی و ایجاد موازنه استراتژیک در سوریه را ندارد.
کد خبر: ۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰ - 02September 2013

بی‌اعتنایی آمریکا به هشدار ۸ ماه پیش ایران درباره محموله‌های شیمیایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با اشاره به مسایل سوریه، گفت: نیروهای مسلح آمریکا در حال حاضر قابلیت عملیاتی لازم برای استفاده از نیروی نظامی و ایجاد موازنه استراتژیک در سوریه را نداشته و از این رو در تلاش است که با حملات محدود ضمن بازسازی روحیه  مضمحل تروریستها و تضعیف قدرت عملیاتی نیروهای مسلح سوریه، موازنه عملیاتی را به نفع معارضین تکفیری تغییر دهد.


وی با اشاره به  تبعات ضد امنیتی حضور گسترده افراطیترین گروههای تروریستی سلفی و تکفیری مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه در سوریه  و جنگ نیابتی آنان بر علیه مردم مظلوم این کشور اظهار داشت: به طور قطع تقویت و حمایت  تروریستها، گسترش ویروسی آنان در تمامی حوزههای سیاسی  و تاثیر گذاری منفی و غیر قابل پیشبینی بر امنیت جهانی را بدنبال خواهد داشت.


وزیر دفاع همچنین با اشاره به هزینههای سنگین پیگیری این رویکرد از سوی آمریکا، با یاد آوری تبعات اقدام مشابه این کشور در افعانستان که به شکلگیری شبکه جهانی تروریسم  منجر شد اظهار داشت: رخداد 11 سپتامبر کمترین هزینهای بود که مردم آمریکا در چارجوب پیگیری سیاستهای مخرب حاکمان خود پرداختند.


دهقان بی توجهی آمریکا به مطالبه جهانی در خصوص اجتناب از خشونت و نظامیگری و بهرهگیری از راهکارهای مبتنی بر گفتگو و مفاهمه برای حل بحرانهای امنیتی را نشانه روشنی از فقدان اصالت شعارهای صلح طلبانه  وآشتی جویانه حاکمان این کشور دانست و افزود: تهدید به حمله  نظامی به بهانه استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه در حالی مطرح میشود که این کشور با بیتوجهی نسبت به هشدارهای 8 ماه پیش ایران در خصوص ورود محمولههای گاز سارین به سوریه، عملا  شرایط را برای  انجام حملات شیمیایی در سوریه فراهم کرد.


وی با اشاره به مخالفت جدی حامیان سنتی آمریکا با تصمیم این کشور برای حمله به سوریه  و افزایش هزینه سیاسی و اجتماعی دولت آمریکا برای انجام این اقدام افزود: مراجعه به کنگره برای اخذ مجوز حمله نظامی به سوریه نشان میدهد که حاکمان این کشور که تحت فشار لابیهای صهیونیستی برای  حمله به سوریه  قرار گرفتهاند به دنبال انتقال بار منفی و هزینه های گسترده این تصمیم  به سایر نهادهای تصمیم گیری در آمریکا هستند.


وزیر دفاع در پایان با تاکید بر ضرورت مراجعه به آرای آحاد مردم و گروههای اجتماعی و قومی در سوریه به منظور دستیابی به راه حل سیاسی جامع و مانع اظهار داشت :  پراکندن بذر جنگ افروزی و خشونت هیچگاه به رویش نهالهای صلح و امنیت پایدار منجر نخواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها