برگزاری نمایشگاه «برجسته‌های عاشقانه» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «برجسته‌های عاشقانه» با ارائه آثار خوشنویسی برجسته نستعلیق داود نیکنام سوم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ - 21November 2017
برگزاری نمایشگاه «برجسته‌های عاشقانه» در فرهنگسرای نیاورانبه گزارش گروه فرهنگ‌ و هنر دفاع پرس، داود نیکنام از هنرمندان شهرری اظهار داشت: این آثار که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می گیرد و در سال ٩٥ و نیمه اول ٩٦ خلق شده است. مضمون آثار با محتوای عارفانه و عاشقانه است و در آنها از اشعاری از حضرت مولانا، حافظ، عراقی و شاعران معاصر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: تکنیک کار به صورت کاملا برجسته مدرن، با حفظ اصول و قواعد دقیق خوشنویسی نستعلیق صورت گرفته است. هدف از برپایی این نمایشگاه، ارایه آثاری با خط زیبای نستعلیق با رویکردی کاملا جدید و خلاقانه منحصربفرد بوده که جامعه و هنردوستان امروزی، نیازمند فعالیتهای هنری غیر تکراری و نوآورانه هستند.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: ٢٢ اثر در اندازه های مختلف با ترکیب بندی های خاص همراه با خلاصه نویسی و گزیده نویسی، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش، داوود نیکنام خوشنویسی را در  سال ٦٤، از محضر استاد زنده یاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» در تبریز فرا گرفت و از سال ٦٩ پس از فارغ التحصیلی از انجمن خوشنویسان ایران، کار تدریس را نیز آغاز کرد.

وی کتیبه ضریح شش گوشه حضرت امام حسین علیه‌السلام، ضریح حضرت زینب کبری (س) و ضریح حضرت رقیه (س)  را نیز خوشنویسی کرده است.

وی ابداع کننده آثار خوشنویسی «مدرن برجسته» است و تاکنون ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی بر پا کرده و علاوه بر کار داوری در چندین جشنواره سراسری خوشنویسی، موفق به اخذ جوایز و عناوین متعدد هنری شده است. همچنین نگارنده نشان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» است که این آثار از سوی مردم با استقبال زیادی روبرو شده است.

علاقه مندان برای مشاهده این آثار می‌توانند از ٤ تا ١٢ آذر ١٣٩٦ از ساعت ١٠ الی ٢٠ به فرهنگسرای نیاوران تهران واقع در میدان نیاوران (شهید باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران - گالری شماره ٢ مراجعه کنند و مراسم افتتاحیه نمایشگاه  نیز روز جمعه ٣ آذرماه ساعت ١٦ برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 115
نظر شما
پربیننده ها