روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز:

زمانی‌که مردم سوریه را سر می‌بریدند اتحادیه عرب کجا بود؟

رئیس‌جمهور ضمن تبریک به ملت‌های ایران، عراق و سوریه برای پایان کار داعش گفت: آن زمانی که مردم سوریه را در حلب سر می‌بریدند، اتحادیه عرب کجا بود.
کد خبر: ۲۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ - 21November 2017
زمانیکه مردم سوریه را سر می بردند اتحادیه عرب کجا بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز اظهار داشت: آرامش جامعه ما در سایه تلاش و بازوان قدرتمند شماست. اگر کشور روزی برای مواد غذایی‌اش دچار اضطراب و نگرانی باشد شرایط بدی اتفاق می‌افتد و الحمدالله بلای قحطی را خداوند سال‌های زیادی است که از کشور ما رفع کرده است.

وی همچنین با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: در این زلزله همه در کنار هم بودند و در کنار هم هستند. غم هموطنانمان غم همه ما است. نمی‌خواهم بگویم حرکت ما بی‌نقص بوده اما همه مقام‌های مسئول و همه مردم تلاش کردند، کوشش کردند و چقدر زشت است که برخی از رسانه‌های خارجی که می‌خواهند خود را طرفدار مردم نشان دهند به فکر ایجاد اختلاف در میان مردم باشند. ملت ما بیدار، هوشیار و متحد است دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد. دولت منتخب مردم است و با رای مردم مسئولیت می‌پذیرد.

رئیس‌جمهور افزود: هرآنچه ما انجام می‌دهیم از پول مردم است. خزانه تعلق به ملت دارد و دولت به نمایندگی از سوی مردم تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهد. ان‌شاالله با تلاش ملت و دولت غم از سیمای مردم داغدیده و مصیبت دیده کرمانشاه رفع شود.

روحانی با تشکر از رزمندگان اسلام، دیپلمات‌های کشور، دولت و ملت و رهبری معظم انقلاب و نیروهای مسلح ملت ایران و عراق، ملت سوریه و ملت لبنان بخاطر پایان گروهی که جز شر و نکبت، ویرانی، آدم‌کشی و توحش چیزی به همراه نداشتند، گفت: گروهک‌های تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه ارتزاق می‌شدند. آنچه در موزه‌های عراق و سوریه غارت کردند را در بازار همان کشورها فروختند و با جنایت‌های خود روی جنایتکارای تاریخ را سفید کردند. بهترین جوان‌های مردم منطقه را با خنجر سر بریدند. به هیچکس رحم نکردند.

وی تاکید کرد: زمانی‌که مردم سوریه را در حلب سر می‌بریدند اتحادیه عرب کجا بود؟! روزی که مردم یمن در زیر بمباران بودند و هنوز هم هستند اتحادیه عرب کجا بود. واقعا جای تاسف و تاثر است که عده‌ای که خودشان را مسلمان و عرب می‌نامند دور هم جمع شوند و ابراز تاسف کنند.

روحانی گفت: با عنایات پروردگار و مجاهدت ملت های منطقه امروز می توانیم بگوییم که این شر یا از سر مردم برداشته شده یا بسیار کم شده است. البته آثار این گروهک و آنهایی که در روستاها متفرق شده اند هنوز ادامه خواهد داشت اما اساس و بنیان اینها کنده شده است و این کار، کار بسیار عظیم و بزرگی بود.

رئیس جمهور ادامه داد: این پیروزی را به رهبر انقلاب، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، به نیروی قدس و برادرمان سردار سلیمانی که بسیار زحمت کشیده است و به همه نیروهایی که تلاش و کوشش کرده اند، به دیپلمات هایمان که در اجلاس های آستانه برای رساندن منطقه به صلح و آرامش تلاش می کنند تبریک می گویم.

وی افزود: فردا اجلاس مهمی در کشور روسیه برقرار می شود، روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای سوریه و آینده این کشور و منطقه جمع می شوند و این یک خبر خوشی برای مردم ایران و مردم منطقه است. البته در این زمینه کار اصلی را مردم و ارتش سوریه و عراق انجام داده اند.

روحانی تاکید کرد: جای بسی تأسف است که در این شرایطی که مردم منطقه کار بسیار بزرگی را انجام داده اند وزرای خارجه یک تشکیلات پوسیده بی رقم و بی رمق و بی اثر به نام اتحادیه عرب دور هم جمع می شوند و تمام فکر و ذکرشان این است که عربستانی که این همه بر مردم یمن، جنایت روا داشته  و هر روز آنها را بمباران می کند، اظهار تأسف کنند که چرا مردم یمن موفق شده اند در پاسخ به آن همه بمباران یک موشکی را پرتاب کرده اندو به شهر ریاض برخورد کرده است. 

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار