گزارش دفاع پرس؛

پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد

پرونده گروه تکفیری صهیونیستی داعش با پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به رهبر معظم انقلاب اسلامی بسته شد و این گروه که روزی هراس و وحشت را به دل مسلمانان انداخته بود، در روزهای گذشته با نقش موثر مجاهدان و مدافعان حرم از کشورهای اسلامی، آخرین پایگاه خود را نیز از دست داد.
کد خبر: ۲۶۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 21November 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بالاخره کار داعش که با تاکتیک ایجاد رعب و وحشت به کشورهای اسلامی حمله کرده بود، در عراق و سوریه به پایان رسید و خلافت توهمی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) منتفی شد. بدون شک در این پیروزی بزرگ و مهم، ارتش‌های سوریه و عراق، حشد الشعبی، دفاع وطنی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب الله لبنان، لشکر فاطمیون افغانستان، حیدریون عراق، تیپ زینبیون پاکستان و... نقش مهمی داشتند و اگر تدابیر هوشنمدانه مقام معظم رهبری و مستشاران سپاه پاسداران به فرماندهی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی نبود، شاید این پیروزی بزرگ حاصل نمی‌شد.
 
سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز و پس از کسب این پیروزی بزرگ در پیامی به امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: «آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت‌های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم شد.»
 
 
پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد 
 
در این بین فرماندهان و رزمندگان بسیاری از کشور ایران اسلامی که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به صورت داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور پیدا کرده بودند، به شهادت رسیدند و امروز در بهار آزادی و در طلیعه ماه ربیع الاول جای این شهیدان خالی است و امروز پس از گذشت 2 ماه از آن سخنان مهم سرلشکر قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه تا سه ماه دیگر نابودی داعش را جشن می‌گیریم، نابودی داعش با به پایین کشاندن آخرین پرچم داعش در کشور سوریه تحقق یافت و گرفتن انتقام خون شهید حججی و حججی‌ها را جشن می‌گیریم.
 
 
6 سال پیش فتنه‌ای خطرناک دامن اسلام و کشورهای اسلامی را گرفت که از سوی رژیم صهیونیستی و استکبار هدایت و از سوی رژیم سعودی تامین مالی می‌شد، این فتنه به قدری پیش رفت که بغداد و به خصوص دمشق در آستانه سقوط قرار گرفتند. و در آن برهه یکی از کسانی که نقش مهم و اثرگذاری در جلوگیری از سقوط پایتخت سوریه داشت، سردار سرلشکر شهید «حسین همدانی» بود.
 
 
سردار شهید همدانی در این رابطه عنوان کرده است: «اسفند 1391 تروریست‌ها کاملاً به نقطه پیروزی نزدیک شده بودند. آن‌ها با حمایت همه جانبه عربستان، قطر، امارات و کشورهای غربی توانسته بودند حلقه محاصره را تنگ‌تر و به کاخ ریاست جمهوری سوریه در دمشق نزدیکتر شوند. طوری که عن‌قریب کاخ را به اشغال خود درآوردند. آن شب وضعیت بسیار بغرنجی پیش آمده بود البته خانواده‌ها را فرستاده بودیم به جاهای امن، بشار اسد هم کار را تمام شده می‌دانست و دنبال رفتن به یک کشور دیگر بود.
 
پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد 
 
آخرین پیشنهاد آن شب به بشار اسد داده شد، گفتم: حالا که همه چیز تمام شده و کاخ ریاست جمهوری در آستانه سقوط می‌باشد شما باید این آخرین پیشنهاد ما را عملی کنید. گفتند: چه کنیم؟ گفتم: در اسلحه خانه‌ها را باز کنیم و مردم را با اسلحه‌های موجود در آن مسلح کنید تا خود مردم جلوی این تروریست‌ها را بگیرند.
 
شکر خدا با این پیشنهاد موافقت کردند و همان شب با این اقدام، سوریه از سقوط حتمی نجات پیدا کرد و مردم تروریست‌های تکفیری را از اطراف کاخ ریاست جمهوری و بعد هم شهرهای سوریه عقب راندند. همین نیروها، هسته اولیه تشکیلاتی به نام دفاع وطنی را شکل دادند که الان در سوریه با داعشی‌ها، النصره‌‌ای‌ها و... می‌جنگند.»
 
دفاع وطنی که با پیشنهاد سردار همدانی و با الگو گرفتن از مدل بسیج در جمهوری اسلامی ایران و در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، توانست پیروزی‌های بزرگی را برای سوریه به ارمغان بیاورد و روحیه انقلابی و جهادی را در بین جوانان سوری بدمد. این طرح شهید همدانی بدون شک مقدمه‌ای بر پایان داعش بود و نقطه‌ی که پایان حکومت سوریه تلقی می‌شد، به آغاز پایان داعش تبدیل شد و به عبارت دیگر ورق برگشت.
 
در ادامه و در آزادسازی شهرهایی که در اشغال و یا محاصره تروریست‌های تکفیری بود، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در آزادسازی این شهرها داشتند و در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم شدند. به طور نمونه در آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» رزمندگان بسیاری همچون سردار «محسن قاجاریان» فرمانده تیپ امام رضا (ع) که از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود به شهادت رسید. این رزمندگان با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس و پس از آن توانستند مدال افتخار آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین سوریه را بر سینه آویزند.
 
 پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد
 
سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار همدانی که در مهرماه سال جاری برگزار شد، در رابطه با نقش نیروهای مستشاری ایران در سوریه اظهار داشت: تمامی نیروهایی که از ایران به عنوان مستشار نظامی به سوریه اعزام شدند و زیر نظر شهید همدانی و سردار سلیمانی فعالیت داشتند، موجب شدند تا جبهه در حال سقوط شرایطش عوض شود و مناطق سقوط کرده بازپس گرفته شود و دشمن شکست‌های بسیاری متحمل شود. این‌ها به برکت نفوذ کلام همدانی بود که در بین سوری‌ها پیدا کرده بود و سوری‌ها به فرماندهان ایرانی به عنوان خارجی نگاه نمی‌کنند بلکه به کسی که برای خدا و دفاع از جبهه مقاومت و مقدسات وارد عمل شده است، نگاه می‌کنند. کسی که ایثار و تلاش می‌کند و از خطرات استقبال می‌کند. نگاه سوری‌ها به ایرانی‌ها به عنوان فرشته و یک عضو مقدس است که هر چه می‌گویند مقدس است و باید عمل کنیم و به روی چشم بگذاریم.
 
+ سرلشکر باقری: شهید همدانی بسیج را در سوریه شکل داد

در ادامه نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک 6 موشک بالستیک بر سر دشمن تکفیری که در پاسخ به حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) صورت گرفت، داعش را بیش از پیش در مسیر سقوط و نابودی قرار داد و آن شش موشکی که همچون سیلی محکمی بر صورت داعش نواخته شد، آن ابهت پوشالی که طریق ایجاد رعب و وحشت به وجود آورده بود، از بین رفت.
 
پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد 
 
 
و هنگامی که داعش محسن حججی از رزمندگان جبهه مقاومت و پاسداران سپاه را به اسارت درآورد و فیلم آن را منتشر کرد، آن چیزی که ابهت مدافعان حرم و ذلت و خواری داعشی‌ها را نشان داد، آن ابهت و عظمتی بود که در چهره محسن حججی، همشهری سردار شهید احمد کاظمی موج می‌زد و این عظمت و اقتدار او موجی از واکنش‌ها را در بین مردم ایران اسلامی و منطقه به همراه داشت که در تشییع پیکر او در آستانه‌ی عاشورای حسینی، حماسه‌ای خلق شد و سرلشکر سلیمانی به مناسبت شهادت این مدافع حرم وعده داد که انتقام خون حججی و حججی‌ها را می‌گیریم و آن این است که تا دو ماه دیگر پیروزی بر داعش را جشن می‌گیریم.
 
پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد 
 
 
پرونده داعش با پیام «حاج قاسم» مختومه شد 

و امروز 30 آبان، دو ماه پس از آن وعده سرلشکر سلیمانی است، که این پیروزی بزرگ را جشن می‌گیریم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار