امیر حمیدرضا گرامی در نشست جایزه ادبی یوسف:

«جایزه یوسف» دارای دبیرخانه دائمی شد/ داوری 2 هزار کتاب در جایزه کتاب سال دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه جایزه ادبی یوسف دارای دبیرخانه دائمی شد، گفت: انتخاب کتاب سال دفاع مقدس از 2 ماه آینده و با داوری حدود 2 هزار کتاب دفاع مقدس کلید خواهد خورد.
کد خبر: ۲۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 21November 2017
جایزه یوسف صاحب دبیرخانه دائمی شد/ داوری 2 هزار کتاب در جایزه کتاب سال دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه‌ای جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف «داستان کوتاه دفاع مقدس» صبح امروز (سه شنبه، 30 آبان) با حضور امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سرهنگ احمد یارمحمدی مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و مسعود امیرخانی دبیر این جشنواره برگزار شد.
 
امیر «گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ابتدای این نشست ضمن همدردی با مردم کرمانشاه برای زلزله اخیر، اظهار داشت: ما به یاد مردم کرمانشاه هستیم و برای انجام هر گونه کمکی نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه به موضوع جشنواره ادبی یوسف پرداخت و گفت: تلاش می‌کنیم تا همگام با مجموعه ادبیات غنی کشور، تاریخ یک حماسه بسیار بزرگ در هشت سال دفاع مقدس را نیز ترویج دهیم و این گنج عظیم را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: ما در حوزه شعر دفاع مقدس، کتاب سال دفاع مقدس، حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی که اخیراً در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشتیم و دستاورهای مهمی را نیز در آن به دست آوردیم، فعالیت خواهیم داشت.

امیر گرامی با اشاره به تاثیرات جایزه ادبی یوسف ادامه داد: تاثیرات جایزه ادبی یوسف در آینده در راستای حفظ، آموزش نویسندگان و تولید محتوا خواهد بود. هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی در حوزه دفاع مقدس فقط صرف اجرای یک برنامه و تبلیغ و پاسداشت زحمات نویسندگان نیست بلکه ما به دنبال تولید محتوا هستیم. فرهنگ غنی ما باید برای آینده ارزش افزوده داشته باشد. خاطراتی که از رزمندگان و ایثارگران باقی مانده باید مداوم پرورش داده شود تا ماندگار شود.

وی با اعلام خبر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سایت جایزه ادبی یوسف خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی جایزه ادبی یوسف از امسال آغاز به کار خواهد کرد و مطالب این جشنواره بر روی پایگاه اطلاع رسانی بارگذاری خواهد شد. مراسم اختتامیه این جایزه نیز فردا (اول آذر ماه) در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از تشکیلات در سراسر کشور تصریح کرد: در سازمان ادبیات و تاریخ تشکیلات، اساس کار برای ارائه برنامه‌های فرهنگی است. اگر در سطح کشور نتوانیم با نویسندگان تعامل داشته باشیم جشنواره‌های مختلف نیز اجرا نمی شوند. ما در برنامه 5 ساله برگزاری این جایزه را مصوب کرده‌ایم.

امیر گرامی گفت: انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در 2 ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید. در این جایزه بیش از 2 هزار کتاب در دستور داوری 16 گروه داوری قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار