سرهنگ یارمحمدی در نشست جایزه یوسف:

«شهید حججی» زینت‌بخش کتاب‌های درسی می‌شود

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش طی یک فراخوان که تا بهمن سال جاری فرصت دارد خواستار تنظیم یک درس با موضوع شهید محسن حججی شده است.
کد خبر: ۲۶۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 21November 2017
«شهید حججی» وارد کتاب‌های درسی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه‌ای جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف «داستان کوتاه دفاع مقدس» صبح امروز (سه شنبه، 30 آبان) با حضور امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سرهنگ احمد یارمحمدی و مسعود امیرخانی دبیر این جشنواره برگزار شد.

«سرهنگ احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به وظایف سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: بحث ورود به آموزه‌های دفاع مقدس در متون درسی و دانشگاه یکی از یکی از وظایف ماست. شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیر ماه 1388 مصوبه‌ای دارد که بر ورود آموزه‌های دفاع مقدس در این متون تاکید دارد.
 
وی ادامه داد: بنده اول این ماده واحده 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی است. بند دوم این مصوبه بر آموزه‌های دفاع مقدس در محتوا و متون درسی تاکید دارد.
 
مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مرداد سال 1387 با انتخاب اساتیدی که داری مدارک کارشناسی ارشد به بالا هستند و با برگزاری بیش از 30 کارگاه‌های تربیت مدرس در حال حاضر یکی از سرمایه‌دار ترین بنیاد یا سازمان کشور با بیش از سه هزار استاد در سراسر کشور است.
 
یارمحمدی ادامه داد: در حال حاضر بالای پنج هزار کلاس در هر ترم تحصیلی با بیش از 2 هزار و 500 استاد برگزار می‌شود. تا به امروز از مهر ماه 1387 بالای 3.5 میلیون نفر دانشجو این دروس را گذرانده‌اند. کارکنان دولت و حوزه‌های علمیه نیز از این درس بهره مند می‌شوند و در کل بیش از 4 میلیون فارغ‌التحصیل درس آشنایی با دفاع مقدس وجود دارد.
 
وی بیان کرد: کتاب آمادگی دفاعی در بخش آموزش و پرورش در پایه‌های نهم و دهم نظام جدید و کتاب تفکر و سبک زندگی در پایه‌های هفتم و هشتم نظام جدید و کتاب استان شناسی در مقطع متوسطه برای دانش‌آموزان تالیف شده است که شامل بخش‌های زیادی از دفاع مقدس است. سالانه بیش از 600 هزار دانش آموز پایه ششم وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.
 
مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: درس آشنایی با راهیان نور، درس مهارت تحمل سختی، الگوهای موفق دفاع مقدس از جمله مطالبی است که در مطالب درسی جانمایی شده است. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با تالیف بیش از 900 عنوان کتاب تعامل خوبی را با ایجاد کرده است.

یارمحمدی تصریح کرد: هیچ محدودیت جنسیتی برای تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در بین اساتید وجود ندارد. شرط اولیه کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها است. اساتید زیاد خانمی در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول تدریس این درس هستند.
 
وی از جانمایی درسی با موضوع شهید حججی در کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش طی یک فراخوان که تا بهمن سال جاری فرصت دارد خواستار تنظیم یک درس با موضوع شهید محسن حججی شده است. آثار رسیده در جشنواره‌ی ویژه‌ بررسی و انتخاب می‌شود و در یکی از دروس فارسی یا مطالعات اجتماعی جانمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار