شجاعی طباطبایی به دفاع پرس خبر داد؛

اختصاص عواید فروش آثار هنری به زلزله‌زدگان غرب کشور

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از اختصاص عواید فروش آثار هنری موجود در نمایشگاه و ورک‌شاپ «نقش باران» به زلزله‌زدگان غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 22November 2017
فروش بیش از 110 اثر در ورک شاپ و نمایشگاه نقش بارانسید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: بعد از اتفاق ناگواری که در منطقه غرب کشور افتاد، بسیاری از دوستان در حوزه هنرهای تجسمی برای همدردی با این اتفاق اعلام آمادگی کردند، در همین راستا حوزه هنری تصمیم گرفت نمایشگاه و ورک‌شاپی برگزار کند که تمام عواید این رویداد به صورت نقد در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد. خوشبختانه در این رویداد ۱۱۰ اثر در نمایشگاه و تمام آثار ورک‌شاپ به‌فروش می‌رسد.

وی افزود: این رویداد با همت هنرهای تجسمی حوزه هنری و بنیاد روایت فتح شکل گرفت. البته نباید از کمک‌های سازمان زیباسازی شهرداری که وظیفه تبلیغات محیطی را بر‌عهده داشت، چشم‌پوشی کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری خاطر نشان کرد: از شهرهای گوناگون ایران شاهد حضور هنرمندان حوزه تجسمی برای شرکت در این رویداد هستیم. برای مثال وقتی این رویداد را به استاد طاووسی اعلام کردیم، شروع به‌نوشتن سوره (یس) کردند و به‌امید خدا امروز نوشتن سوره به اتمام می‌رسد.

شجاعی طباطبایی که خود از اساتید حوزه کاریکاتور است، گفت: من هم سعی می‌کنم در ورک‌شاپ امروز اثری را خلق کنم تا ادای دینی به مردم زلزله زده کرمانشاه کرده باشم.

در ادامه مسعود نجابتی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: این اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی روایت فتح اتفاق افتاد. این ورک‌شاپ و نمایشگاه حاصل تلاش هنرمندانه عزیزانی است که برای کمک به همنوعان خود پیش قدم شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آثار امروز را می‌توان در سه بخش تقسیم بندی کرد، بخشی از این آثار از آرشیو هنرمندان است. بخشی دیگر آثاری است که در ورک شاپ تولید می‌شود و بخش سوم هم، آرشیو حوزه هنری است که آثار تاریخی و ارزشمندی است. در مجموع این آثار در نمایشگاه امروز به‌فروش و تمام عواید به زلزله‌زدگان اختصاص می‌یابد.

نجابتی گفت: امیدواریم در بخش خرید آثار هم شاهد حضور خیرین، دوستداران و علاقه‌مندان کارهای هنری باشیم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری را به مردم زلزله زده داشته باشیم.
 
همچنین در گفت‌وگویی دیگر، مهدی فرخی که جزو هنرمندان مطرح در حوزه نگارگری است، اظهار داشت: هدف از حضورمان در این رویداد کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بود. وقتی حادثه‌ای در کشور رخ می‌دهد مردم، هنرمندان و کسبه دست‌به‌کار می‌شوند تا غمی از دل هموطنان خود بکاهند.

فرخی خاطرنشان کرد: آثاری که امروز شاهد آن هستیم به یک پنجم یا یک ششم قیمت اصلی به‌فروش می‌رسد. هدف از این کار ترغیب خریداران به خرید و این‌که به‌سرعت نقل و انتقال مالی انجام شود. اکثر موضوعات آثار در ورک شاپ به مردم زلزله‌زده و اجتماعی اختصاص دارد.

این هنرمند نگارگری در پایان افزود: شاهد این موضع بودم که وقتی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه و ورک شاپ شد، تمام هنرمندان بهترین کارهایشان را انتخاب کردند. کسانی که این آثار را خریداری می‌کنند هم آثاری فاخر را خریداری و از سوی دیگر به زلزله‌زدگان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ 115
نظر شما
پربیننده ها