سعد حریری وارد قاهره شد

نخست‌وزیر مستعفی لبنان برای دیدار با رئیس‌ جمهور مصر وارد قاهره شد.
کد خبر: ۲۶۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ - 21November 2017
سعد حریری وارد قاهره شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان وارد قاهره پایتخت مصر شد.

جریان المستقبل لبنان پیش از این اعلام کرده بود که حریری صبح سه شنبه فرودگاه پاریس را به مقصد مصر ترک کرده است.

ریاست‌‌جمهوری مصر پیش از این اعلام کرد، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، امروز- سه‌شنبه- در قاهره از «سعد‌حریری» نخست‌‌وزیر مستعفی لبنان استقبال خواهد کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌ جمهوری مصر تصریح کرد: «قرار است در این دیدار درباره آخرین تحولات اوضاع در منطقه و لبنان گفت‌وگو شود.»

حریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی غافلگیر کننده از ریاض پایتخت عربستان سعودی کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

وی در بیانیه‌ای که رسانه‌های سعودی آن را منتشر کردند، ادعا کرد: هر جا ایران حضور یافته ویرانی و فتنه نیز در آنجا حضور یافته و ایران تمایل بی‌هدفی را برای نابودی جهان عرب دنبال می‌کند.

حریری در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، حزب‌الله را نیز مورد حمله قرار داد و گفت: حزب‌الله توانست با سلاح به تحمیل خواسته‌های خود بپردازد و مداخله‌های حزب‌الله باعث ایجاد مشکلات با کشورهای عربی اطراف ما شده است.

سفر حریری به مصر در حالی صورت گرفته که روزنامه الأخبار لبنان به نقل از منابع دیپلمات آگاه خود نوشت که فرانسه و مصر برای میانجیگری نزد عربستان با هدف ابقای سعد الحریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان در سمت خویش تلاش می‌کنند.

الأخبار به نقل از این منابع نوشت: نشست‌های گسترده‌ای روز دوشنبه بین مسئولان فرانسوی و مصری  در نیکوزیا پایتخت قبرس برگزار شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها