مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

تدارک برنامه‌های متنوع حوزه هنری برای چهلمین سالگرد انقلاب

رئیس حوزه هنری از تدارک برنامه‌های متنوع حوزه هنری برای سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 25November 2017
تدارک برنامه‌های متنوع حوزه هنری برای چهلمین سالگرد انقلاب
«محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به تدارک ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنری اظهار داشت: تولد حوزه هنری مقارن با تولد انقلاب اسلامی است. سال آینده فرصت مناسبی است تا نگاهی به حوزه هنری و نقش آن در معرفی ادبیات و هنر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی گفت: قطعاً امیدوار و خوشحال خواهیم شد که دیگران نیز درباره ما قضاوت کنند. سال آینده برنامه‌های متنوعی در زمینه انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری افزود: نویسندگان ما برای خلق آثار ادبی فاخر تلاش می‌کنند. نویسندگان حوزه انقلاب، با انقلاب متولد شده‌اند و این طور نبوده که سابقه زیادی داشته باشند. حوزه داستان، حوزه‌ای است که بیشتر از هر چیزی نیازمند تجربه است.

مومنی شریف ادامه داد: کارهایی که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و در دست اقدام است، کارهای بزرگی خواهند بود. نسبت به عظمت انقلاب اسلامی ایران، همه کارها فاصله دارند. اما در مقایسه با سایر آثار تولید شده، هنرمندان ما از کارنامه قابل قبولی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از مشوقان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و ایشان قبل از هر کسی کارهای خوب را رصد می‌کنند و هنرمند و صاحب آثار را تشویق می‌کنند. سرزنش کردن هنرمندان کار درستی نیست؛ خلق شاهکار ادبی حاصل عوامل متعددی است تا رخ دهد وگرنه هیچ هنرمندی نمی‌تواند نیت کند که می‌خواهد شاهکاری خلق کند و به آن دست پیدا کند.

رئیس حوزه هنری بیان کرد: همه آن کسانی که شاهکار ادبی خلق کرده‌اند بار دیگر نتوانسته‌اند این روند را ادامه دهند و شاهکار دیگری خلق کنند. فرایند، فرایند مهندسی شده‌ای نیست و حاصل اتفاقاتی است که بخشی از آن مربوط به هنرمند است.

مومنی شریف درباره رویکرد حوزه هنری نسبت به خاطرات شفاهی و غفلت از چاپ رمان گفت: ما در حوزه تاریخ شفاهی، رمان، داستان، شعر و مسائل نظری هنر فعال هستیم. برخی از حوزه‌ها رویکردهای خاصی را می‌طلبد و به عنوان مثال ما در حوزه نظری هنر نمی‌توانیم در طول سال چندین کتاب منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری در مسئله شعر کارهای زیادی چاپ می‌کند اما این نسبت در حوزه رمان و داستان کمتر است. نویسنده‌ای که رمان کار می‌کند باید چند سال تلاش مستمر داشته باشد تا یک کتاب او به چاپ برسد اما در حوزه خاطره و تاریخ شفاهی کتاب‌های اخیر حاصل سرمایه‌گذاری‌های ما در گذشته است که به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار