روحانی به «سوچی» رفت

رئیس‌جمهور تهران را به مقصد سوچی ترک کرد.
کد خبر: ۲۶۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 22November 2017
روحانی به «سوچی» رفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز به منظور شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، با بدرقه رسمی معاون اول رییس‌جمهور، عازم شهر سوچی در روسیه شد.

در مراسم بدرقه رسمی رئیس‌جمهور، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور حضور داشتند.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی و حمید ابوطالبی مشاور رئیس‌جمهور، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه برگزار می‌شود.

همچنین در راستای موفقیت‌های بدست آمده در مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در سوریه، بررسی قدم‌های آتی برای ثبات بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر سران ایران، روسیه و ترکیه قرار خواهد گرفت.

پیش از این نشست کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست وزرای خارجه سه کشور در آنتالیای ترکیه برگزار شد که در آن وزیر امور خارجه ایران، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر در ارتباط با چگونگی ادامه روند نشست‌های آستانه رایزنی و زمینه را برای برگزاری اجلاس سران سه کشور در ارتباط با این موضوع فراهم کردند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها