وزير دفاع در نشست مشترک با اعضای کميسيون امنيت ملی:

تهديدات را به موقع و با قاطعيت پاسخ می‌دهيم

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ايران به يک قابليت دفاعی راهبردی بسيار بالایی دست يافته است تا جایی که امروز می‌توانيم انواع تهديدات عليه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرزها، به موقع، با قاطعيت و با شدت سرکوب کنيم.
کد خبر: ۲۶۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ - 22November 2017
تهديدات عليه جمهوری اسلامی ايران را به موقع و با قاطعيت پاسخ می‌دهيمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، نشست مشترک اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزير دفاع، مديران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع در محل اين وزارتخانه برگزار شد.
 
در اين جلسه با بررسی آخرين دستاوردهای وزرات دفاع، بر افزايش توان دفاعی کشور با توجه به تهديدات دشمنان ايران اسلامی تاکيد شد.
 
وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح در اين نشست با خيرمقدم به اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس و با قدردانی مجدد از رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتماد بالای نمايندگان محترم، پشتوانه ارزشمندی برای ادای تکليف و پيشبرد اهداف، راهبردها و برنامه‌های وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح است.
 
امير حاتمی در بخش ديگری از سخنان خود با تحليلی از تحولات دفاعی منطقه افزود: سياست دفاعی جمهوری اسلامی ايران بازدارندگی است و تحت تأثير هيچ تهديد، تحريم و فشاری قرار نمی‌گيرد و متناسب با انواع تهديدات پيش رو و شرايط ژئوپلتيکی کشور به پيش می‌رويم.
 
وی با اشاره به اينکه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای هيچ دشمنی قابل تصور نيست، تصريح کرد: اگر امروز آمريکایی‌ها همانند برخی از مقاطع در 16 سال گذشته که با وقاحت از تهديد نظامی به عنوان گزينه روی ميز سخن می‌گفتند و در حال حاضر ديگر از اين موضع بی اثر سخن به ميان نمی‌آورند به دليل قدرت جمهوری اسلامی ايران است.
 
وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح همچنين گفت: جمهوری اسلامی ايران به يک قابليت دفاعی راهبردی بسيار بالایی دست يافته است تا جایی که امروز می‌توانيم انواع تهديدات عليه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرزها «به موقع، باقاطعيت و با شدت» سرکوب کنيم.
 
امير حاتمي با بيان اينکه به تمام مولفه‌های دفاع راهبردی با اتکا به توانمندی‌های متخصصين داخلی دست يافته‌ايم و دشمن به طور کامل به اين قدرت آگاه است، خاطرنشان کرد: دشمنان به زعم خود برای تضعيف همين مولفه‌ها اقدام به تحريم سپاه پاسداران، توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان کرده‌اند.
 
وی اظهار داشت: ايران اسلامی با داشتن قابليت‌های موثر دفاعی به چنان قدرت، اقتدار و توانی دست يافته که برای دشمنان قابل باور نيست.
 
امير حاتمی تصريح کرد: درصدد آن هستيم تا با تعامل هر چه بيشتر با دولت و مجلس شورای اسلامی اين قابليت‌های دفاعی را ارتقا دهيم.
 
وزير دفاع با بيان اينکه امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترين شرايط قرار داريم، تاکيد کرد: می‌بايست از منابع و بسترهای در اختيار در راستای ارتقاء  هر چه بيشتر قابليت دفاع راهبردی کشورمان استفاده کنيم.
 
وی با اشاره به پشتيبانی اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در تصويب قانون مقابله با تهديدات آمريکا خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی براي تصويب قانون نقض حقوق بشر و مقابله با اقدامات تروريستی و ماجراجويانه آمريکا عليه ملت ايران به ويژه تقويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم چرا که اين اقدام همت، قاطعيت و يگانگی ملت ايران برای مقابله با زياده خواهی‌های دشمن را در پی داشت.
 
وزير دفاع در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی از فعاليت‌های وزارت دفاع اظهار داشت: در اين دوره بر تقويت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهديدات دشمنان تمرکز کرده‌ايم و اميدواريم با حمايت و پشتيبانی اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی‌ مجلس به اهداف پيش بيني شده دست يابيم.
 
امير حاتمی با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ويژه رئيس و اعضای کميسيون امنيتی ملی و سياست خارجی، نقش مجلس در تقويت اقتدار دفاعی کشور را بسيار کليدی و مهم دانست و افزود: دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه‌های اولويت‌دار و اساسی نيروهای مسلح می‌توانند بسياری از مشکلات و موانع پيش رو را از ميان بردارند و بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بيافزايند.
 
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز در اين جلسه با تقدير از تلاش و فعاليت جهادی وزير، مديران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع، حمايت جدی مجلس و کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی را از مباحث راهبردی قدرت دفاعی اعلام کرد و گفت: براين اساس تصميمات خوبی در مجلس برای تقويت بنيه دفاعی گرفته شده است.
 
بروجردی تقويت و اهتمام ويژه در حوزه‌های مختلف دفاعی نظير پدافند هوايی، حوزه موشکی، ديپلماسی دفاعی، صنايع هوايی و... را از اولويت‌ها برشمرد و افزود: برگزاری‌ رزمايش‌های مشترک نيروهای مسلح کشورمان با ساير کشورهای مسلمان می‌تواند در دستور کار قرار گيرد.
 
اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز در اين جلسه با بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت افزايش اقتدار دفاعی‌ و تقويت نيروهای مسلح و همچنين حمايت از وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح به منظور پيشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ايران تأکيد کردند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار