مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی «مشعر» اعلام کرد؛

برگزاری سومین کنگره فصلی شعر کوتاه با موضوع شعر فاطمی

مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی «مشعر» از برگزاری سومین کنگره فصلی شعر کوتاه با موضوع شعر فاطمی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 22November 2017

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «یوسف رحیمی» مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی «مشعر» در گفت‌وگویی اظهار داشت: این کنگره به صورت مجازی و در دو قالب دوبیتی و رباعی برگزار می‌شود. فصل سوم این کنگره به شعر فاطمی می‌پردازد و شاعران می‌توانند آثار خود را با موضوعات «خطبه فدکیه حضرت فاطمه(علیهاالسلام)»، «حماسه فاطمی در دفاع از امامت و ولایت»، «مدح و مرثیه فاطمی (با نگاه شکوهمند به مرثیه)»، «سیره و سبک زندگی فاطمی» ارسال کنند.

وی درباره تداوم فصل به فصل این کنگره یادآور شد: پیوستگی این کنگره در فصل‌های مختلف سال، سبب حفظ همراهی و گسترش مخاطبان کنگره می‌شود، به طوری که تعداد شرکت‌کنندگان فصل دوم دوبرابر شرکت‌کنندگان فصل اول این کنگره بود.

رحیمی با اشاره به جایگاه و کارکرد شعر کوتاه گفت: امروزه از شعر کوتاه استقبال خیلی خوبی می‌شود و از سوی دیگر، شعر کوتاه می‌تواند قدمی برای شکوفایی استعدادهای شاعران باشد، چه بسا شاعری از عهده سرودن یک غزل یا قصیده یک‌دست و روان در ابتدای راه برنیاید ولی بتواند یک رباعی یا دو بیتی تأثیرگذار بسراید. در واقع یکی از اهداف برگزاری این کنگره‌ها استعدادیابی شاعران جوان است.

مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر درباره ویژگی‌ها و شرایط آثار یادآور شد: آثاری که قبلاً منتشر شده و یا در سایر کنگره‌ها برگزیده شده باشند، به مرحله داوری نهایی راه نخواهند یافت. همچنین فقط آثاری که به زبان معیار سروده شده باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرند و آثاری که به زبان محاوره باشند قابل پذیرش نیستند.

برگزاری سومین کنگره فصلی شعر کوتاه با موضوع شعر فاطمی 

وی درباره نحوه ارسال آثار و آخرین مهلت ارسال افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را تا پنج‌شنبه 30 آذرماه در ربات تلگرام کنگره فصلی به نشانی https://t.me/Shereheyat_bot ثبت کنند. ضمن اینکه طبق روال کنگره‌های مجازی، مهلت دریافت آثار قابل تمدید نیست. در این کنگره حداکثر از 40 اثر برتر (هر اثر دو میلیون ریال) تقدیر خواهد شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار