در دیدار رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان مطرح شد؛

تاکید لاریجانی بر حل بحران یمن از طریق سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 22November 2017
تاکید لاریجانی بر حل بحران یمن از طریق راه حل سیاسیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (اول آذرماه 96) با سناتور «مشاهد حسین» رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان در استانبول و در حاشیه برگزاری دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار درباره روابط ایران و پاکستان، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که روابط ایران و پاکستان در سطح پارلمانی گسترده و نزدیک است و این موضوع برای رایزنی های آتی می تواند بسیار مهم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش پاکستان در حل بحران های منطقه اشاره و بیان کرد: امروز کشورهایی همچون یمن مشکلات اساسی دارند لذا باید کمک کنیم تا مسائل از طریق سیاسی برطرف شود؛ چرا که در نهایت تمام مشکلات منطقه به نفع اسرائیل خواهد بود.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد بحران سیاسی در منطقه ایجاد کند، اظهار داشت: باید با کشورهای منطقه گفت‌وگو کنیم و نگذاریم کشورها ابزار دست آمریکا شده و تصمیمات آنها به نفع اسرائیل و آمریکا شود از این رو باید از وزن ایران، پاکستان و ترکیه در حل شرایط منطقه استفاده کرد.

سناتور «مشاهد حسین» نیز در ادامه این دیدار ضمن اشاره به روابط پارلمانی ایران و پاکستان، گفت: اخیرا مقامات نظامی و اطلاعاتی 2 کشور دیدارهایی داشته‌اند که بسیار مفید است.

وی در ادامه با اشاره به تضعیف آمریکا در منطقه اظهار داشت: آمریکا به صورت مرتب می‌خواهد برای کشورهای منطقه مشکل‌آفرینی کند اما نمی‌تواند چرا که ایران کشور قوی است و کشورهای منطقه می‌دانند که آمریکا نمی‌تواند اقدام مهمی در این زمینه انجام دهد.

رییس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا روابط ایران و پاکستان و ترکیه بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار