مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد؛

تصویب 500 مدخل دانشنامه دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 500 مدخل دانشنامه دفاع مقدس در خراسان جنوبی به تصویب رسید، گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده مهم‌ترین هدف تدوین این دانشنامه است.
کد خبر: ۲۶۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ - 24November 2017
500 مدخل دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی به تصویب رسید«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: با حضور کارشناسان مرکز دایرةالمعارف دفاع مقدس در جلسه کارشناسی دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی 500 مدخل به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه مراحل بعدی این مداخل شامل تشکیل پرونده علمی و مقاله‌نویسی انجام خواهد گرفت،‌ بیان داشت: مداخل در قالب سه گروه نظامی و جغرافیا، اجتماعی، سیاسی و هنری و گروه شهدا و اشخاص به تصویب رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس نشان‌دهنده نقش خراسان جنوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: در این دانشنامه اتفاقات، رویدادها، شخصیت‌ها و جریانات دفاع مقدس استان تدوین می‌شود.

فخر با بیان اینکه تاکنون اقدامات شایسته‌ای در راستای تهیه این دانشنامه صورت گرفته است، ادامه داد: این اقدامات شامل تشکیل شورای علمی، کارگروه‌ها، دبیرخانه علمی و شورای مدخل‌یابی دانشنامه است.

وی به اهداف تدوین این دانشنامه اشاره کرد و افزود: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده، جلوگیری از فراموشی حقایق تاریخ دفاع مقدس استان، اطلاع‌رسانی علمی و شفاف به افکار عمومی و توانمندسازی پژوهشگران از جمله اهداف است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی در پایان تاکید داشت: برای دستیابی به اهداف و تدوین به موقع این دانشنامه باید تمامی نهادها و ادارات همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار