رئیس ستاد بحران:

اولویت اصلی ما تامین سرپناهی برای مردم زلزله‌زده است

رئیس ستاد مدیریت بحران یکی از نیازهای اصلی مردم مناطق زلزله‌‌زده استان کرمانشاه را اسکان موقت دانست و از همه مردم و بخش خصوصی کشور خواست در بحث تامین مکان اسکان برای زلزله‌زدگان کمک کنند.
کد خبر: ۲۶۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ - 22November 2017
اولویت اصلی ما تامین سرپناهی برای مردم زلزله‌زده استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «اسماعیل نجار» رئیس ستاد مدیریت بحران در جریان بازدید استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مناطق زلزله‌زده شهرستان جوانرود، اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم کمک‌های نقدی خود برای تامین محل اسکان موقت را به حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز کنند.
 
وی با اشاره به آغاز بارش‌ها و سرد بودن منطقه زلزله‌زده گفت: اولویت اصلی ما تامین سرپناهی برای در امان ماندن مردم از سرما است و از همه خیران نیز تقاضای کمک داریم.

این مسئول اضافه کرد: بعد از تثبیت اسکان اضطراری که انجام شد به دنبال اسکان موقت هستیم که هم دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته به طوری که 50 میلیون ریال برای شهروندان و 30 میلیون برای روستاییان در این مرحله در نظر گرفته شده که بخش اعظمی از این اعتبارات ابلاغ شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران، متولی بازسازی واحدهای تخریب شده را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ستاد مدیریت بحران مقرر شد که همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا با بنیاد مسکن هماهنگ باشند و کمک کنند.

نجار تصریح کرد: قرار است قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران در سه محور اسکان موقت، تحویل مصالح و آواربرداری به بنیاد مسکن کمک کند.

وی گفت: در بحث تامین محل اسکان موقت یا در کنار منازل تخریب شده، اتاقک کوچکی می‌سازیم که برای بعد نیز از آن به عنوان انباری استفاده کنند و یا اینکه در قالب کانکس زلزله زدگان را اسکان می‌دهیم.

این مسئول عنوان کرد: که در جریان زلزله اخیر چهار هزار و 500 واحد شهری و 11 هزار واحد روستایی باید تخریب و بازسازی شود و 15 هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران در ادامه از ملت بزرگ ایران قدردانی کرد و گفت: ملت ایران در این صحنه هم خوش درخشیدند و با سیل هدایای خود باعث تسکین آلام و تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان شدند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار