مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان:

کتابخانه‎ها پایگاه‎های فرهنگی هستند

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‎ها امروز با برگزاری برنامه‎های مختلف به پایگاه‎های فرهنگی تبدیل شده‌اند، گفت: توجه به مطالعه و علم امروز ضرورت داشته و قدرت ناشی از علم در کشورها دائمی خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ - 22November 2017
پایگاه‎های فرهنگی کتابخانه‎ها هستندبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «امیرعلی نیک‌‎‌بخش» مدیرکل امور کتابخانه های استان زنجان امروز در مراسم گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان اظهار داشت: امسال در حوزه‎های عمرانی اداره کل کتابخانه‌‏های عمومی استان زنجان برنامه‎های خوبی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر پنج باب کتابخانه عمومی در استان زنجان بازسازی و نوسازی شده است، تصریح کرد: همچنین سه باب کتابخانه عمومی هم در استان احداث شده است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هفت کتابخانه در سطح شهرستان‎های ابهر، سلطانیه، خرم‏‎دره، طارم، خدابنده پیش‎بینی شده، اضافه کرد: تعدادی از این کتابخانه‎ها خیرساز هستند.

نیک‌‎بخش با بیان اینکه بودجه جاری اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان در سال‎ جاری رشد 40 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات مصوب عمرانی هم در استان 20 برابر شده است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان عنوان کرد: در سال‎ جاری تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان 17 درصد رشد داشته است.

وی تعداد کتاب‎های امانت داده شده به اعضا را در سال‎ جاری یک میلیون جلد اعلام کرد و گفت: بالغ بر 33 هزار نفر هم در مسابقه کتابخوانی رضوی در استان شرکت کرده بودند که رقم قابل توجهی محسوب می‎شود.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابداران باید دایره کتاب‌شناسی خود را بالا ببرند، اضافه کرد: اهمیت کتاب و مطالعه بالا بوده و باید سعی کرد، تا اندیشه‎های نوین مردم با مطالعه کشف شود.

نیک‎‌بخش با بیان اینکه کتابداران مشاوران امین مردم و سرمایه اصلی کتابخانه‎ها محسوب می‎شوند، ادامه داد: 90 درصد از کتابداران استان زنجان را بانوان هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‎ها امروز با برگزاری برنامه‎های مختلف به پایگاه‎های فرهنگی تبدیل شده است، اضافه کرد: توجه به مطالعه و علم امروز ضرورت داشته و قدرت ناشی از علم در کشورها دائمی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان متذکر شد: سالانه برنامه‎های مختلفی چون کتابخوانی، معرفی کتاب، نشست‎های تخصصی، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی، نقاشی، قصه‎گویی و... در سطح کتابخانه‎های عمومی استان زنجان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار