امیر خانی:

ادبیات دفاع مقدس بهترین فصل ادبیات ایران است

عضو هیات داوران جایزه ادبی یوسف گفت: در همه کشورها ادبیات جنگ بهترین دوره ادبیات آن کشور است که چنین اتفاقی نیز در کشور ما افتاد و نویسندگان بهترین آثارشان را در این دوره ارائه کردند.
کد خبر: ۲۶۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ - 22November 2017
ادبیات دفاع مقدس بهترین فصل ادبیات ایران استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مسعود امیرخانی» عضو هیات داوران جایزه ادبی یوسف در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: جنگ همواره بر ادبیات ملت‌ها تاثیر گذار بوده و نویسندگان بهترین آثارشان را در این دوره  پدید آورده‌اند. این موضوع نیز در کشور ما و دفاع مقدس دیده می‌شود. جایزه ادبی یوسف با هدف ارج نهادن به این ادبیات شکل گرفت.

وی در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره ۱۲۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که استان خراسان بالاترین آمار را داشته است. نویسندگان از سنین مختلف در این جشنواره شرکت کردند.

امیرخانی با تاکید بر حمایت از نویسندگان بیان داشت: باید با یک برنامه‌ریزی مدون و برگزاری کارگاه آموزشی و نقد داستان به این ظرفیت قوام ببخشد. توجه به اصناف، ویژگی‌های درونی دفاع مقدس، تنهایی رزمندگان بعد از جنگ و مادران شهدا در این دوره بسامد بالایی خواهد داشت.

عضو هیات داوران جایزه ادبی یوسف در ادامه گفت: جوانان نویسنده باید به تحقیق و مستندنگاری توجه ویژه داشته باشند.

امیرخانی ادامه داد: حوزه مدافعان حرم به جایزه ادبی یوسف اضافه شد که ۲ اثر در کتاب یوسف منتشر خواهد شد‌.

در مرحله اول ۲ داور این آثار را داوری کردند تا آثار به مرحله سوم راه یابد که در نهایت ۲۰ اثر به مرحله پایانی رسید. همه موارد از حمله پیرنگ پایان بندی موضوع داستان از مواردی بود که در داوری به آن توجه شده است. البته این داوری‌ها خالی از اشتباه نیست اما سعی کرده‌ایم که این اشتباهات به حداقل برسد.

انتهای پیام/ ۱۶۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار