مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

تسخیر ذهن و اندیشه مهم‌ترین عرصه مبارزه در جنگ نرم است

مصطفی مشایخی گفت: مهم‌ترین عرصه مبارزه جنگ نرم، تسخیر ذهن و فرمان‌روایی بر اندیشه‌ها است.
کد خبر: ۲۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ - 22November 2017

تسخیر ذهن و اندیشه مهم‌ترین عرصه مبارزه در جنگ نرم استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (چهارشنبه) در همایش «بی‌سیم‌چی»، با اشاره به تقاوت‌های میان جنگ نرم و جنگ سخت، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص جنگ نرم و جنگ سخت، 24 تفاوت میان این دو وجود دارد، در واقع جنگ نظامی عمدتاً تصرف سرزمین است درحالی که در جنگ نرم نوک پیکان اهداف بر روی تصرف اندیشه‌ها قرار می‌گیرد که در این راستا، رسانه‌ها را به عنوان مهم‌ترین ابزار خود قرار می‌دهند.

وی افزود: الویت نخست دشمن رسانه‌های دیداری است، چرا که به گفته بسیاری از روانشناسان، تأثیرگذاری رسانه‌های دیداری بسیار فراتر است و به طور معمول دو حس بیداری و شنیداری انسان را همزمان درگیر خود می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: به فرموده حضرت آقا، دفاع همچنان ادامه دارد اما عرصه‌های جنگ و پیکار تغییر می‌کند.

مشایخی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اتاق‌های فکر دشمنان و شبکه‌های فارسی زبان گفت: افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، نشان از فعالیت اتاق‌های فکر دشمنان در عرصه جنگ نرم می‌ده،د از این رو هوشیاری و اطلاع رسانی و همین‌طور آگاهی‌بخشی در جامعه، مهم‌ترین رسالت رسانه‌های داخلی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: جنگ‌نرم یک جنگ تمام عیار فرهنگی دنیای غرب است که از رسانه‌های دیداری برای ضربه‌ زدن به باورها و متلاشی نمودن کانون خانواده‌ها و نهادینه نمودن سبک زندگی غربی در جوامع مسلمان بهره برده است.

مدیرکل حفظ آثار و شر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: مخاطبان شما جوانان و نوجوانان هستند که اگر از سرچشمه قرآن و ائمه معصومین (ع) سیراب شوند، دیگر هیچ توطئه‌ای در رابطه با آن‌ها کارساز نیست.

مشایخی با اشاره به دفاع غیرتمندانه رزمندگان در روزهای جنگ تحمیلی گفت: دفاع غیرتمندانه و مقاومت و ایستادگی مردانه ما در جنگ تحمیلی، همواره به دشمنان ما نشان داد که در عرصه جنگ نرم نیز تسلط بر افکار و اندیشه‌های ما امری محال نشدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص عرصه‌های مختلف جهاد گفت: به فرموده مقام معظم رهبری کشور ما کانون جهاد است که نمونه‌های آن می‌توان به جهاد سیاسی، اقتصادی، دینی، علمی و فرهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار