رحیم‌پور ازغدی در اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق»:

اگر برخی فسادهای داخلی از جمله اختلاس‎ها پیش نمی‌آمد غوغا می‌کردیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در صدور انقلاب موفق شدیم و البته اگر برخی فسادهای داخلی نظیر اختلاس‌های بزرگ پیش نمی‌آمد غوغا می‌کردیم.
کد خبر: ۲۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ - 23November 2017
اگر برخی فسادهای داخلی از جمله اختلاس‎ها پیش نمی‌آمد غوغا می‌کردیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «مدرسه عشق» با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج و حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجتمع فرهنگی- دانشجویی 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد.

در این مراسم حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برای کسی مثل من که از اولین نسل بسیجیان بوده باورنکردنی است که در پنجمین دوره این جشنواره بیش از 70 هزار اثر هنری توسط بسیجیان پایگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: بسیج از دهه 60 در اوج تهدیدات تروریسم وحشی داخلی، هرج‌ و مرج، درگیری‌ها و سپس جنگ تحمیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را هیچ‌گاه فراموش نکرد؛ تفکر و فعالیت بسیجی حتی پیش از پیروزی انقلاب در دهه 50 در مساجد و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون سرودها و نمایش‌های انقلابی در صحنه حاضر بود.

ازغدی با بیان این که هنرهای جدید غالباً با مدخل مادی و غیردینی وارد کشور شد؛ گفت: اولین نمایش‌نامه‌نویس فارسی یک آخوندزاده بود که جهت‌گیری ضددینی داشت؛ وقتی موسیقی وارد کشور ما شد هدف مروجین آن ترویج موسیقی ایرانی و عرفانی نبود بلکه موسیقی را به قصد ترویج فساد اخلاقی و جنسی وارد کشور کردند و همچنین فیلم با هدف گسترش فساد به کشور وارد شد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر برخی به استناد فساد تعدادی از هنرمندان، تمام جامعه هنری را فاسد می‌دانند که این قیاس صحیح نیست؛ اکنون جامعه هنری ایران دارای هنرمندان متعهد و صالح است که این مسئله یک انقلاب بزرگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نکاتی که در سخنرانی امروز مقام معظم رهبری وجود داشت گفت: اولین نکته این است که خدا با کسی قوم و خویش نیست؛ طبق آیات قرآن خداوند به هر گروهی که تلاش و برنامه‌ریزی مستمر داشته باشند پیروزی می‌دهد حتی اگر آن گروه، دشمنان خدا باشند. نکته دوم این که اگر در حرکت ما اخلاص، نظم، زهد، ساده‌زیستی و تلاش علمی و عملی وجود داشته باشد به هر هدفی می‌توانیم برسیم؛ تاریخ با فروپاشی شوروی و ذلیل‌شدن آمریکا این اصل را ثابت کرد.

وی افزود: نکته سوم سخنرانی معظم‌له این بود که همه شما مسئول هستید پس منتظر رسیدن دستور از سوی مقامات بالا و تشریفات نباشید؛ در عملیات خیبر دیدم که پشت پیراهن یکی از رزمندگان نوشته بود: «انقلاب اسلامی برای صدور منتظر ویزای قدرت‌ها نمی‌ماند.» با همین روش در صدور انقلاب موفق شدیم و البته اگر برخی فسادهای داخلی نظیر اختلاس‌های بزرگ پیش نمی‌آمد غوغا می‌کردیم. نکته چهارم این که دشمنی جبهه باطل با جبهه حق پایان‌ناپذیر است پس منتظر پایان دشمنی‌ها نباشید.

ازغدی ادامه داد: نکته پنجم این که برخی گمان می‌کنند که وضعیت کشور در دهه 60 بسیار خوب بود و اکنون وضعیت ما بد شده است؛ برخی همیشه فکر می‌کنند در گذشته و آینده وضعیت ما خوب است و فقط در حال حاضر وضع ما بد است در حالی که ما در دهه 60 مشکلات و خطرات بسیاری را متحمل شدیم اما الان بحمدالله وضعیت خوبی داریم. نکته دیگر موفقیت‌های منطقه‌ای تفکر بسیجی است؛ ما در دهه 60 در داخل کشور خودمان جنگیدیم اما امروز در منطقه و در جهان پیروز شدیم. شکست داعش یعنی شکست آمریکا و اسرائیل و اعراب مستکبر و این مسئله یک پیروزی دیگر برای انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: نکته هفتم این است که امروز وقت جهانی عمل‌کردن بسیج است؛ امروز بسیج فقط در ایران فعالیت نمی‌کند و در عرصه جهانی حضور فعال دارد به طوری که امروز شعار «پیش به سوی قدس» کاملاً عملی است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار