حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی عنوان کرد؛

مدیریت هوشمندانه ایران عامل شکست طرح‌های آمریکا در منطقه/ بومی‌سازی مقاومت و ترویج تفکر و روحیه بسیجی راه مقابله با دشمن

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دستاوردهای همبستگی بر محور رهبری و هدایت جبهه مقاومت ضد صهیونیستی گفت: مدیریت هوشمندانه ایران طراحی منطقه‌ای آمریکا را با شکست روبرو کرد.
کد خبر: ۲۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ - 23November 2017
مدیریت هوشمندانه ایران عامل شکست طراح های آمریکا در منطقه/ بومی سازی مقاومت و ترویج تفکر و روحیه بسیجی راه مقابله با دشمنبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بزرگ طلاب بسیجی، روحانیون و ائمه جماعات که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با بررسی نقش اندیشه و فرهنگ بسیجی در تحولات منطقه غرب آسیا به تشریح طرح‌های آمریکایی برای مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با تبریک هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت بر داعشی های تکفیری و پایان سیطره آن بر بلاد مسلمین گفت: جنگ های نیابتی زنجیره‌ای برای شکل دهی خاورمیانه جدید از جمله حمله به لبنان برای از بین بردن حزب‌الله و حمله به غزه برای شکست انتفاضه از جمله اقدامات آمریکایی ها برای تغییر موازنه قدرت در خاورمیانه بود.

وی افزود: آمریکایی ها هنگامی که در جنگ های مستقیم مثل جنگ اول و دوم عراق، شبه جزیره بالکان و افغانستان شکست خوردند، به جنگ نیابتی روی آوردند بطوریکه برای تسلط به سوریه و عراق از مشارکت هدفمند عربستان، امارات و قطر بهره مند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی فروپاشی ارتش های عراق، سوریه، یمن و لیبی و هم چنین تحمیل هزینه های سنگین مالی و انسانی به این کشورها را از اهداف جنگ های نیابتی برای آمریکایی ها برشمرد و تأکید کرد: در عین حال آنها نه تنها نتوانستند به اهداف مورد نظر خود برسند بلکه از دل همین فتنه‌انگیزی و توطئه شوم، بسیج مردمی و به صحنه آمدن جوانان مؤمن، غیور و دلاور در کنار ارتش های سوریه و عراق با الگوی بسیج و دفاع مقدس ملت ایران بیرون آمد و در صحنه ای معکوس رویای جبهه ضد مقاومت را باطل ساخت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه شکل دهی جبهه 3 ضلعی اسلام ارتجاعی – یهودی صهیونیستی و مسیحی صهیونیستی برای پیوند بین تحجر مذهبی – سیاسی را یکی از طرح های امریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: استکبار در صدد سازماندهی سه جریان وهابی، تکفیری داعشی و تشیع افراطی بود تا با تحریک رژیم ها زبون منطقه مثل آل سعود نسبت به چپاول سرمایه مسلمین، تحویل سلاح  و تولید نیروی تکفیری اقدام نماید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نقش ایران در تقابل با طرح های آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به دلیل رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در شناخت نقشه دشمن، ساماندهی ظرفیت ها و هدایت و فرماندهی بسیار مؤثر خواند و گفت: خوشبختانه مدیریت صحنه نبرد، بومی سازی مقاومت، انتقال فرهنگ بسیجی، بهره گیری از ضعف های دشمن و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن و در یک کلمه تبدیل تهدید به فرصت از جمله راهبردهای هوشمندانه ای بود که جمهوری اسلامی در پیش گرفت تا بزرگترین و پیچیده‌ترین طرح آمریکا در منطقه خاورمیانه برای حذف حزب الله، تسلیم فلسطین، تسلط بر سوریه و عراق و ایجاد ناامنی در ایران با شکست مواجه شود. 

وی از شکاف و اختلاف در اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب ، حفظ استقلال عراق و سوریه و همبستگی ایران – عراق – سوریه و محور مقاومت را بعنوان مؤلفه های تغییر موازنه قدرت  در منطقه معرفی و خاطر نشان کرد: باید جبهه مقاومت بیش از این در کشورهای ایران، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و لبنان تقویت و انتقال تجربیات در سطح نیروهای وفادار به مقاومت استمرار یابد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به الزامات استمرار اقتدار و محوریت ایران در منطقه پرداخت و افزود: بایستی با تداوم کار فرهنگی در منطقه نسبت به فراگیرسازی نقش بسیج اساتید و طلاب برای پشتیبانی فکری از جریان بسیج منطقه‌ای اقدام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همبستگی بر محور رهبری در هدایت جبهه مقاومت را از الزامات استمرار اقتدار ایران دانست و گفت: توجه به تهدیدات دشمن و پیش بینی طرح های مقابله با آن باید در اولویت کارهای بسیج قرار گیرد. 

وی در پایان اساس و بنیان قدرت سپاه و بسیج را ایمان، معنویت و اعتقاد راسخ و مستحکم به مبانی اسلام و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست که توانسته است به تلاش و مجاهدت رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله ارزش مضاعف دهد و آنان را پیروز عرصه‌ی این نبرد بزرگ و تاریخ ساز قرار دهد. 

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار