فهم هویت بسیجی از نیازهای امروز بسیج است

سرهنگ «محمدرضا شرفبیانی» گفت: هویت بسیج و تفکر بسیجی و تعمق و تدبر در فهم آن، یکی از ضروري ترین نیازها و وظایف نسل امروز بسیج است
کد خبر: ۲۶۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ - 11December 2017

تفکر و تعمق در حوزه بسیج یکی از ضروری ترین نیاز های نسل جدید است   استسرهنگ «محمدرضا شرفبیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به نقش بسیج و تفکر بسیجی در جامعه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وحدت مردم و رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و در همان روزهای نخست پیروزی، به علت این‌که ماهیت «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی»  را سرلوحه خود قرار داده بود، از سوی نظام سلطه و استکبار جهانی مورد تهدید قرار گرفت.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی ماهیت انقلاب را برای خود یک معضل می‌بیند، افزود: استکبار با انواع برنامه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون، درصدد حذف و منع گسترش آن به منطقه قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون موفق نبوده و نخواهد بود، چرا که امت اسلامی با بهره‌گیری از همان تفکر بسیج مردمی پیر جماران، تمام فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام استکبار را که نمونه جدید همین پدیده شوم «داعش» است را با تبعیت از مرجع دینی و اتحاد، خنثی کرده‌اند.

سرهنگ شرفبیانی به نقش بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور چشم‌گیر جوانان بسیجی در عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی، بسیج بیشترین شهدا را تقدیم نظام کرد.

وی تأکید کرد: امروزه بسیج، پرچم‌دار مقابله با ظلم و بی‌عدالتی و نیز مظهر اخلاص، دین‌داری و کلید عبور از حوادث و بحران‌ها است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان داشت: الحمدالله به برکت وجود مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تفکر بسیجی در کشور نهادینه شده و این تفکر و حضور فعال بسیجیان در تمامی عرصه‌های کشور است که دشمنان نظام را به زانو در آورده و آن‌ها را ناامید کرده است  .

وی درخصوص حضور بسیج در عرصه‌های اقتصادی نیز گفت: درحوزه اقتصاد نیز با تفکر بسیجی، مبنای اقتصاد مقاومتی را می‌توان مطرح کرد که باعث رونق تولید و اشتغال در بین جوانان این مرز و بوم شده است.

سرهنگ شرفبیانی تصریح کرد: هویت بسیج و تفکر بسیجی و تعمق و تدبر در فهم آن، یکی از ضروری‌ترین نیازها و وظایف نسل امروز بسیج است.

وی با بیان این‌که بهترین بچه‌های ما بسیجی‌ها هستند، افزود: بسیجی‌ها بسیار خالص، مسلمان، فداکار، ولایت‌مدار، دلسوز اسلام و انقلاب هستند که پیوند بیعت با ولایت، ایمان، اخلاص، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، شهادت‌طلبی، ایثار، زهد و قناعت، شجاعت و دلاوری، عمل صالح و پرهیزکاری، نیایش و خودسازی، علم و آگاهی، نظم و آمادگی رزمی، که همه در وجود بسیجیان قرار دارد، باعث شده است که این نیروی عظیم معنوی، برکات بزرگی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.

و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب:  امروز هم بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند، برای آبادانی کشور تلاش می‌کند، برای حفظ استقلال ملی هرچه بتواند کار می‌کند و از جان خود هم می‌گذرد، امروز هم اگر احساس کند دشمن می‌خواهد از روزنه‌ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی، به داخل کشور نفوذ کند، در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می‌کوبد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار