سرلشکر جعفری در نشست خبری:

آماده ارائه کمک‌های مستشاری به «انصارالله» یمن هستیم/ حاکمیت «داعش» نابود شد/ «رژیم صهیونیستی» در کمتر از یک هفته شکست می‌خورد

فرمانده کل سپاه گفت: اگر در آینده حادثه‌ای روی دهد، حضور نیروهای مردمی و داوطلب در جبهه مقاومت باعث می‌شود تا کمتر از یک هفته رژیم صهیونیستی شکست بخورد.
کد خبر: ۲۶۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ - 23November 2017
آماده ارائه کمک‌های مستشاری به «انصارالله» یمن هستیم/ حاکمیت «داعش» نابود شد/ «رژیم صهیونیستی» در کمتر از یک هفته شکست می‌خوردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست با اصحاب رسانه، که از دقایقی پیش آغاز شده است، اظهار داشت: حق این بود که در هفته بسیج پیروزی بر داعش صورت گیرد و همه می‌دانند عامل پیروزی‌های انقلاب در همه بحران‌ها مانند جنگ تحمیلی مردم و حضور آن‌ها بوده و بسیج مظهر حضور مردم است.
 
وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با بسیجیان فرمودند: همه مردم ما بسیجی هستند، به عبارت دیگر همه مردمی که از مقاومت حمایت می‌کنند، بسیجی هستند؛ امروز رویکرد بسیج خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات اجتماعی است.

سرلشکر جعفری بیان داشت: امروز یک سوم مردم کشورمان به صورت سازماندهی شده در بسیج حضور دارند که این ظرفیت عظیمی را ایجاد کرده است، البته آن‌هایی هم که عضو بسیج نیستند با فعالیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهند، می‌توانند بسیجی باشند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت را مدیون حضور مردم و بسیج مردمی در محور مقاومت هستیم؛ یعنی اگر حضور بسیج مردمی در سوریه و عراق نبود امروز شاهد پیروزی بر رژیم صهیونیستی و داعش نبودیم؛ پس مقاومت مردمی در عرصه دفاع خیر و برکاتی داشته است. بسیج مردمی در عراق به فرمان مرجعیت شیعی شکل گرفت و پیروزی‌های بسیاری را به دنبال داشت و با تشکیل این نیروی مردمی در سوریه نیز یکپارچگی این کشور همچنان محفوظ ماند.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه در آینده شاهد نقش آفرینی بیشتر بسیج در حل معضلات اجتماعی خواهیم بود که این امر به میزان اراده دولت و مسئولین بستگی دارد، اظهار داشت: سرنوشت انقلاب اسلامی به بسیج گره خورده است، لذا امیدواریم به زودی شاهد توسعه و تعمیق نقش مردم در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به نابودی داعش گفت: این نابودی به معنای نابودی کامل داعش نیست، بلکه مقصود نابودی حاکمیت داعش است زیرا این‌ها به صورت زیرزمینی در برخی از کشورهای منطقه همچون افغانستان گسترش یافته‌اند. در این رابطه سپاه از آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات داعش برخوردار است.
 
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: در برابر مکر دشمنان، مکر الهی هم داریم که نمونه آن آمادگی مردم کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات داعش است.
 
فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به مواضع مقامات سعودی علیه ایران عنوان کرد: منافع و زیاده‌خواهی‌های بعضی‌ها از جمله آمریکا، اسرائیل و دست‌نشانده‌های آن‌ها در منطقه با منافع انقلاب اسلامی در تضاد است. سعودی‌ها دست نشانده آمریکا است و همکاری آن‌ها با اسراییل بر همگان روشن می‌باشد. سعودی‌ها همکاری اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل دارند. ما با دست‌نشانده‌های استکبار کاری نداریم بلکه با شیطان بزرگ و عوامل اصلی مانند آمریکا و اسرائیل کار داریم.
 
وی ادامه داد: برای همین خویشتنداری ایران در برابر عربستان را مشاهده می‌کنید. ما از برخورد با سعودی‌ها پرهیز داریم و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که با مردم منطقه همراه شوند و اگر همراه نشوند، مقابل جبهه انقلاب اسلامی خواهند بود و  ترکش‌های جبهه مقاومت را خواهند دید.
 
سرلشکر جعفری در بخش دیگری از این نشست خبری بیان داشت: بسیج این گونه بوده که حلال بزرگ بحران‌های بزرگ باشد. روزی جنگ است و روزی دیگر بحران‌های امنیتی و بسیج در بحران‌هایی که برای مردم پیش می‌آید مانند سیل و زلزله حضوری فعال دارد.
 
وی در خصوص نقش بسیج در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار داشت: امروز آسیب‌های اجتماعی بروز یافته و معتقدیم بدون کمک مردم این معضلات رفع نمی‌شود، لذا با توجه به این موضوع بسیج در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی فعالیت دارد.
 
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آمادگی‌های دفاعی بسیج حفظ می‌شود اما بسیج در عرصه‌های رفع معضلات اجتماعی نیز ورود پیدا می‌کند.
 
سرلشکر جعفری همچنین گفت: سپاه و بسیج آماده مقابله با توطئه‌های جدید دشمنان و برنامه‌های آنان در منطقه هستند. در صورت درخواست انصارالله یمن از ایران آماده ارائه خدمات مستشاری به آن‌ها هستیم.
 
وی در بخش دیگری از این نشست خبری در رابطه با امدادرسانی به زلزله‌زدگان عنوان داشت: در زلزله غرب کشور به دلیل حضور قرارگاه سازندگی سپاه در غرب کشور که پروژه‌هایی را در آن منطقه انجام می‌دهد، قرارگاه همان شب اول به کمک مردم آمد. قرارگاه سازندگی به همراه بسیج و سپاه‌های استانی را برای امدادرسانی بسیج کرده‌ایم.
 
سرلشکر جعفری ادامه داد: در بحث آواربرداری و امدادرسانی تقسیم کاری بین سپاه و ارتش صورت گرفت، بدین صورت که شهر سرپل ذهاب به ارتش و روستاها به سپاه واگذار شد. امداد رسانی اولیه صورت گرفته اما نیاز کنونی آن‌ها اسکان موقت در کانکس است لذا تا یک الی یک و نیم ماه دیگر زلزله‌زدگان در خانه‌های پیش ساخته یا کانکس اسکان می‌دهیم.
 
فرمانده کل سپاه بیان داشت: گستردگی زلزله چون زیاد بود، بدون کمک‌های مردمی امدادرسانی میسر نبود که این خوشبختانه صورت گرفته است.
 
سردار جعفری در ادامه در خصوص شکست داعش گفت: عوامل اصلی شکست داعش را باید در دوران دفاع مقدس جستجو کرد. اولین عامل نیز انگیزشی با اعتقادی است؛ آمریکایی‌ها، اسراییلی‌ها، سعودی‌ها و برخی از کشورهای مرتجع منطقه چون دیدند نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند بر آن شدند تا جنگ عقیدتی علیه انقلاب اسلامی به راه بیاندازند. مقابله با این‌ها بدون انگیزه انقلابی و البته حضور مردم میسر نبود.
 
وی خاطرنشان ساخت: رهبری و هدایت این جبهه عظیم مردمی نیازمند برنامه‌ریزی بود که بدون آموزش نیز میسر نمی‌شد. لذا امر برنامه‌ریزی و آموزش انجام گرفت. و اینکه بازنشسته‌های سپاه و نیروهای قدیمی سپاه در جریان دفاع از حرم به شهادت رسیدند، بیانگر انتقال تجربیات در صحنه نبرد است. سرلشکر سلیمانی و دیگر فرماندهان هم در این پیروزی نقش موثری داشتند و اینکه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود.
 
فرمانده کل سپاه همچنین گفت: بخشی از توان عظیم جبهه مقاومت را اسراییلی‌ها امتحان کرده‌اند و البته به وجود آورنده آن هم ما نبودیم بلکه تلاش‌هایی که آن‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی داشتند باعث به وجود آمدن جبهه مقاومت شده است. پس اگر امروز اسرائیل اراده‌ای کند و  بخواهد بجنگد نیروهای جبهه مقاومت مانند جنگ با داعش به کمک هم می‌شتابند. در جنگ با داعش نیروهای مردمی داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور یافتند پس امروز جبهه مقاومت منطقه‌ای شکل گرفته است و اگر در آینده جنگی روی دهد حضور نیروهای مردمی در جبهه مقاومت باعث شکست رژیم صهیونیستی در کمتر از یک هفته خواهد شد.
 
وی در خصوص بازسازی سوریه نیز اظهار داشت: برای بازسازی سوریه صحبت‌هایی در دولت شده و با توجه به وضعیت امنیتی که در این کشور وجود دارد، موافقت‌هایی در دولت برای حضور سپاه صورت گرفته است؛ بنابراین سپاه و مردم آماده مشارکت و بازسازی سوریه هستند.
 
فرمانده کل سپاه در خصوص مذاکرات موشکی نیز عنوان کرد: بحث مذاکره درباره توانمندی موشکی کشورمان توسط رئیس جمهور جوان فرانسه مطرح می‌شود و این هم به دلیل نداشتن تجربه است که این گونه صحبت‌ها را بیان می‌کند و می‌خواهد نقشی را ایفا کند اما بزودی به این نتیجه می‌رسد که این تلاش‌ها بیهوده است.
 
سردار جعفری خاطرنشان کرد: فرهنگ مردم کشورمان به گونه‌ای است که ضد تجاوز و ظلم هستند؛ این روحیه عمومی که در فرهنگ تاریخی کشورمان قرار دارد یکی از نتایج آن حفظ توان ملی و دفاعی است؛ لذا مردمی که این روحیه را دارند دفاع از توانمندی‌های دفاعی خود را مانند دفاع از ناموس خود تلقی می‌کنند. پس توان موشکی که در کشورمان همگان عنوان می‌کنند قابل مذاکره نیست از همین جا نشات می‌گیرد؛ مردم ایران به هیچ وجه اجازه‌ای در خصوص مذاکره دفاعی نمی‌دهند و دولت هم دنبال چنین موضوعی نیست البته این با موضوع هسته‌ای فرق می‌کند چون آن یک موضوع خاص بود و توان دفاعی محسوب نمی‌شد.
 
فرمانده کل سپاه بیان داشت: از آنجایی که اصلی‌ترین اقدام دشمنان ایجاد ناامنی است، لذا باید منتظر اقدامات ضدامنیتی جدید دشمنان باشیم، پس اینکه بگوییم همه چیز امن است، چنین چیزی وجود نخواهد داشت. در مورد داعش باید گفت که حاکمیت آن‌ها تمام شده یعنی سرزمین و دولت ندارند و این به معنای آن نیست که تفکر و فرهنگ داعش از بین رفته است و امکان حضور گسترده اما پراکنده آن‌ها را در منطقه شاهد خواهیم بود و این احتمال هم وجود دارد که موقتاً تلاش کنند تا شهری را پس بگیرند ولی این تلاش‌ها مذبوحانه است و با آن‌ها به شدت مقابله خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: سردار سلیمانی جنگ منطقه‌ای بزرگی را تجربه کرد و به واسطه تجربیاتی که در دفاع مقدس به عنوان فرمانده لشکر کسب کرده بود، توانست با استفاده از آن تجربیات فرماندهی کلان و هدایت کننده جبهه عراق و سوریه را هم زمان انجام داد؛ کار بزرگی هم انجام شد لذا از همه کسانی که حمایت و پشتیبانی کردند و از همه رزمندگان و خانواده‌های شهدا و فرماندهان و سردار سلیمانی کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار